Ron Het is wel makkelijk om het af te schuiven op een klein team. Zeker als je vervolgens zelf tot dezelfde conclusie komt wat betreft de problemen die dat oplevert.
Maar dan is de oorzaak alsnog een klein team toch, en dat is toch niet iets wat die poppetjes op locatie kunnen oplossen. Je vergelijke een standaard vekoma junior toch ook niet met een B&M Hyper en zegt dan "ja, die B&M is wel leuker"
Feit is gewoon Ziggo heeft er minder budget voor over, en dat merk je.
Dat ligt niet aan dat Olav het slecht ziet, die moet gewoon te veel doen op die momenten.
Ron Zoals je zelf al aangeeft scheelt het al enorm als er een duo commentator is zodat de hoofdcommentator zich alleen met de race hoeft bezig te houden. Ziggo heeft dat dus in het verleden al eens geprobeerd door Guido van der Garde naast Olav Mol te zetten. Dat was geen succes. Dat kan aan Guido van der Garde hebben gelegen, maar je kunt je ook afvragen of Olav Mol wel iemand anders naast zich wil of kan hebben.
Zeker, maar als je nooit contact met Olav opneemt hierover zal je het ook nooit weten lijkt mij.
Het kan best zijn dat Guido en Olav gewoon samen niet gepast hebben, zo zijn er wel meer media duo's die niet gewerkt hebben en sommige wel.
Ik denk ook niet dat het heel representatief is wanneer je 3x dat live probeert terwijl iemand al 10+ jaar t op een bepaalde manier gedaan heeft, zoiets kost even tijd en oefening.
Bij viaplay hebben ze dus al schijnbaar de afgelopen 3 races het duo laten becommentariseren als test en training en neem aan dat ze dat misschien nog wel de andere 2 races ook doen.
Ron Dan kun je het kleine team daar de schuld van geven, maar had Ziggo dan ook niet eens moeten kiezen om het team ter plaatse eens wat uit te breiden?
Dat is toch wat ik probeer te zeggen, dat is niet iets waar Olav invloed op heeft. Ziggo heeft gewoon daar het geld niet voor over gehad, je zag al hoe veel leuker de programmering rondom zandvoort was toen ze on-site en on-track opeens randprogrammas mochten maken en met meer budget mochten uitpakken.
En op dat vlak denk ik dat viaplay echt wel veel goeds kan brengen, de technische overhead is veel lager gezien ze voor 6 landen produceren dus makkelijker die resources delen en dus ook meer kunnen doen, ook kan je (zoals de geruchten) een Coulthard dingen laten maken die je voor meerdere landen gebruikt.
Aan de andere kant kan de programmering dus wel veel generieker worden ivm ik verwacht dat veel lokatie content meer generiek zal zijn om geschikt voor alle landen te zijn.
Ron Jack Plooij zal ik overigens niet echt missen. Ik denk dat iedereen die vragen kan stellen. Daarnaast merkte ik toen hij er een paar wedstrijden niet bij was wat voor een verademing het was om de iets zakelijker en kritischere Rick Winkelman dat te zien doen.
Jack zal ik idd niet heel erg missen, maar toch ben ik benieuwd of er wel een Nederlandse pitreporter gaat komen, of dat dit een overkoepelende functie gaat worden die meer generiek voor alle landen produceert, dat laatste lijkt mij ondanks dat Jack t wat bijzonder deed toch wel een achteruitgang.
ppc-anoniem-2 Maar dat is nog afwachten en ik ben heel erg benieuwd wanneer bekend gaat worden wat ViaPlay in Nederland van plan is.
8 December zou dat toch bekend worden allemaal?