Weet je, ik kan me best vinden in het de tekst uit het rapport dat Max hier wel heel laat in de bocht er nog voorbij wilde gaan. Maar Lewis die hem met koude banden zo voor een auto die er vol aan komt gooit, daar vind ik ook wat van (al mag het dan schijnbaar wel).
Persoonlijk vind ik het veel meer een raceincident daarom en vind ik het feit dat Max óp Lewis zijn auto komt nu heel erg op Max 'verhaald' wordt waar de Curbs daar de duidelijke schuldigen in zijn.
Feit is dat beide elke keer erg "eager" zijn om te winnen, en daarvoor kijken we ook naar de sport. Feit is echter ook dat zouden ze elkaar nog net wat meer ruimte gunnen, Max er beter voor zou staan in het kampioenschap. Zowel in Silverstone als hier had Max eerder kunnen remmen en de voorsprong aan Lewis kunnen geven maar was ie wel blijven leven. Dan had ie in Silverstone niet zoveel verloren en had ie er deze wedstrijd veel beter voor gestaan om ruimte te hebben enkele punten in te leveren op Lewis, gezien het karakter van het circuit. En allicht had ie hier in een latere bocht alsnog Lewis kunnen passeren omdat die nog op koude banden reed.
Nogmaals, ik snap echt dat Max altijd voor de winst gaat en we kijken graag naar de sport voor dit soort gevechten. Maar het kost Max ook met regelmaat (teveel) punten. Daarnaast heeft Max gewoon ook de pech dat deze incidenten voor hem veel nadeliger uitvallen dan voor Lewis en dat is gewoon verschrikkelijk frustrerend. Had Lewis er vaker mee afgevlogen of was Lewis eerlijker gestraft in Silverstone, had Max veel verder voor in het kampioenschap gestaan.
Vooral dat geluk van Lewis en Mercedes is wel een frustrerend dingetje de afgelopen seizoenen... Ook het feit dat Lewis geen lekker weekend heeft maar Max vervolgens de eerste slechte pitstop... hoe dan.
Grootste frustratie overigens; Lewis fans die Max nu kwalijk nemen onsportief te zijn omdat ie niet even keek of het goed ging met Lewis. Verdomme, die stond nog vol op het gas om zijn auto onder die van Max vandaan te krijgen. Dus A; hij was bij zinnen en B; het was levensgevaarlijk nabij die auto te komen... Daar had eerder Lewis nog een gridstrafje voor mogen krijgen wat mij betreft. Had je beide gestraft.
Laat staan dat vergeten wordt hoe onsportief Lewis in Silverstone was.