Via een online bijeenkomst voor medewerkers is het bekend gemaakt dat Walibi Holland na het themagebied Exotic volgend jaar de Zero Zone gaat renoveren. In 2016 was natuurlijk al de eerste zet gemaakt naar dit nieuwe thema met de bouw van Lost Gravity, maar de bedoeling is dat het hele themagebied (hieronder vallen waterbaan Crazy River, virtualreality-beleving NeuroGen, kinderachtbaan Drako, frisbee The Tomahawk en trein Walibi Express) meegenomen wordt in dit thema, waarbij dus de zwaartekracht opeens verdwenen is.
Maar totdat we de eerste updates krijgen van dit project: wat verwachten jullie te zien na deze renovatie in de Zero Zone?
Ik denk in ieder geval dat de Tomahawk een nieuwe naam krijgt, zoals ze ook twee jaar geleden hebben gedaan met Blast (voorheen Excalibur) in Wilderness. Zo'n frisbee past best goed in een zero gravity themagebied.
Waar ik vooral naar uitkijk is een renovatie van Crazy River. Van mij mogen ze die houten hutjes van Crazy River best vervangen. Ik voorspel dat ze ook iets gaan doen met special effects of iets dergelijks, bijvoorbeeld dat je water de verkeerde kant op ziet vallen ofzo. Ben erg benieuwd hoe ze een boomstamattractie een thema rond zero gravity willen geven.
Wat zal dit betekenen voor Drako? Ik denk wel dat ze de body van de trein wel willen houden, maar dat ze het station helemaal gaan aanpassen. Ook verwacht ik dat ze de track en supports een andere kleur gaan geven. Welke kleur durf ik nog niet te raden, maar mijn vermoeden gaat ervan uit dat ze Drako willen verkopen als een of andere monsterlijke robot die de zwaartekracht aantast.
En dan Neurogen. Ik denk niet dat ze hier niets aan gaan veranderen.
Als laatste de Walibi Express, ik denk dat dat de grootste uitdaging wordt om een zero zone thema te geven. Ik vrees dat het thema dan ook niet heel sterk zal terugkomen.