Slagharen melde vandaag dat een van de attracties die ze dit jaar onder handen gaan nemen de monorail is (andere attracties worden niet genoemd). Hierbij staat verder nog beschreven dat aan de route van de monorail een reis door de historie van de beginjaren van Slagharen toegevoegd zal worden. De komende weken zal hierover meer duidelijkheid verschaft worden via de socials van Slagharen.
Ik ben benieuwd in welke vorm we dit precies gaan terug zien tijdens de rit. Wat ik wel alvast weet is dat ze voor vorig seizoen de eerste tunnel langs Mainstreet (van Aqua Mexicana tot het reuzenrad) leeg gehaald hebben, de tweede tunnel (reuzenrad tot het entreegebied) was in eerdere jaren al leeggehaald. Ik vernam afgelopen seizoen ook al dat het eigenlijk de planning was om in de tunnel(s) iets nieuws te gaan plaatsen maar dit vanwege tijdgebrek nog niet uitgevoerd was. Het lijkt mij dan ook logisch dat we deze reis door de historie in een of beide tunnels terug zullen gaan zien.
Hiermee kunnen we denk ik ook wel concluderen dat de plannen om opnieuw een tweede station aan het traject van de monorail toe te voegen definitief van de baan zijn. Als je een aanpassing als deze gaat doen dan wil je niet hebben dat een deel van de bezoekers het mist omdat ze niet in de gaten hadden dat hiervoor een heel rondje gemaakt moet worden.