Deze avond verscheen er bericht op Looopings dat de bekende baan Gold Rush te koop staat.
Huh, verkoopt Slagharen Gold Rush?
Nee niet die Gold Rush.
Maar ik ken verder geen Gold Rush, hoezo is deze dan bekend?
Heel simpel, hij heeft op zoveel verschillende plekken gestaan dat hij wel bekend moet zijn.
Nee grapje natuurlijk, het gaat om de Zierer Four Man Bob Gold Rush die al in 8 verschillende pretparken heeft gestaan en afgelopen jaar opgebouwd was in het kleine Franse parkje Family Park. Echter was er helaas een fataal ongeluk gebeurd waarbij een 63-jarige operator om het leven kwam door een botsing met een karretje. En nu wil het parkje van deze achtbaan af. Hij staat te koop op RidesZone voor een weggeefprijs van nog geen 2 ton! Maar dat is nog niet alles... ehh nee sorry, dat is wel alles.
Ik kan me voorstellen dat het parkje niet zo goed meer weet wat ze met deze baan aanmoeten. Ik weet niet of het veel in het nieuws is gekomen, maar de directie zal ongetwijfeld vrezen voor slechte publiciteit. Zelfs als er niks mis is met de baan zelf (en daar ga ik zelf ook van uit, waarschijnlijk heeft de medewerker in kwestie gewoon een fout gemaakt).
Waar denken jullie dat ze deze baan nog willen gebruiken? Gaat er uberhaupt nog iemand deze baan overnemen?
Links naar het Looopings artikel en de Marktpl... ehh ik bedoel RidesZone pagina.
Ik zou het wel lachen vinden als Henny van der Most nog wat ruimte overheeft in attractiepark Rotterdam en hem daar neerzet. Of misschien moeten wij de baan gezamelijk kopen en ergens een bar openen voor pretparkfans met deze baan ernaast. 😛