Erik Haha eentje uit de oude doos voor mij. Ik heb sinds mijn laatste bericht in dit topic ontdekt dat Coaster-Count een aardig overzicht heeft van alle kermisbanen van Nederlandse exploitanten. Hier is het actuele overzicht van alles dat in werking is (meteen een leuk overzicht van wat ik al heb gehad erbij haha):
Zo te zien weinig nieuws. Family Dragon Coaster heeft een nieuwe eigenaar en Time Machine is inmiddels alweer aardig ingereden.
Dit is alleen geen overzicht van alle banen die op de Nederlandse kermisscene reizen zogezegd, want die Jumanji reist vooral in Oost Europese landen. Hij heeft ook nooit volgens Coaster-Count op een Nederlandse kermis gestaan. Dit is overigens ook de enige nieuwe achtbaan in het lijstje zo te zien.
Het kan daarnaast ook zo zijn dat het overzicht niet compleet is, maar binnen Europa (en zeker landen hier in de omgeving) heeft Coaster-Count aardig wat ogen en oren om mee te krijgen welke kermissen en achtbanen er zijn. Een jaar geleden was mijn vriendin per toeval op een Spaanse kermis en daar vond ze een achtbaan die niet op Coaster-Count stond bijvoorbeeld.