Naar aanleiding van een vraag in een ander topic ben ik op zoek gegaan naar een complete lijst waarop je makkelijk alle achtbanen kan zien staan die vandaag de dag rondreizen op de Nederlandse kermissen, zoals je op rcdb.com hebt voor de achtbanen die in pretparken staan. Het probleem was alleen dat ik het via coaster-count.com niet overzichtelijk genoeg vind en ik twijfel daarmee of mijn lijst volledig en kloppend is.
Wel heb ik na een beetje zoeken uiteindelijk deze lijst weten samen te stellen en ik wilde aan jullie vragen of jullie me kunnen helpen met aanvullingen / verbeteringen om deze lijst kloppend te maken. Ik ben op zoek naar kloppende namen van de baan, de exploitant, de fabrikant en het type achtbaan. Bij voorbaat dank! 🙂
Op dit moment reizen er als ik het goed heb 12 achtbanen over de Nederlandse kermissen. Dat zijn
- Jungle Express, een CAM Baby Kart mine train van Arjaans
- Crazy Clown, een Güven Lunapark (??) wacky worm van Buwalda
- Euro Coaster, een Reverchon suspended wild mouse van Buwalda
- Familie Achtbaan, een DAL Lunapark wacky worm van Buwalda
- Magic Mouse, een Reverchon spinning wild mouse van Buwalda
- Spinning Coaster, een Reverchon spinning wild mouse van Buwalda
- Time Machine - The Coaster, een Reverchon next gen spinning wild mouse van Buwalda (nog niet in gebruik)
- Family Dragon Coaster, een (onbekend) wacky worm van Dauphin - van der Beek
- Super Mouse, een Reverchon spinning wild mouse van Hans de Voer
- Goldmine Express, een CAM Baby Kart mine train van Hendriks - Hinzen
- Swinging Coaster, een DAL Lunapark wacky worm met draaiende karretjes van J.F.A. van Dam
- Grand Canyon, een CAM Baby Kart mine train van Kroon