Na even de opening nog een keer gekeken en met de kennis dat verteld is dat de Mol zich kenbaar gemaakt heeft in die clip heb ik nog even aandachtig naar de teksten geluisterd die mensen uitspreken.
En voor mij sprong Charlotte Nijs er boven uit.
Welkom bij mijn eerste theorietje:
Op 0:59 van de clip stelt ze zichzelf de vraag " Ben ik de Mol?"
Dan volgt er meteen een volmondige JA, dan een korte dramatische stilte en vervolgt ze met een rustigere " Ben ik de mol?"
Dan veranderd het shot en zien we haar nog wel wat zeggen maar we horen het niet, het lijkt erop dat ze zegt " Ik wel" maar dat is even gissen. (iemand hier die kan liplezen?)
Als we dan even heel naïef blijven dan zegt Splinter daarna "Ik ben niet de mol" dus het rookgordijn wat hij opwerpt in het begin ontkracht hij even later weer.
En verder spreken de andere kandidaten wel veel in zogenaamde twijfeltaal.
Ben ik de Mol?.....Ik DENK dat ik een goede mol zou zijn horen we hier en daar in verschillende variaties.
Mijn theorie is dan weer, als je denkt dat je ergens goed in bent of dat je iets bent betekend dat nog niet dat je het ook daadwerkelijk bent.
En als de mol zich al kenbaar gemaakt heeft dan kunnen we de mensen die in twijfeltaal spreken ook afstrepen volgens mij.
Nogmaals het is maar een theorie, en volgens mij is het niet dusdanig makkelijk, maar eerder dat de mol in de kakofonie van de gesproken teksten later zegt dat hij/zij de mol is...maarja zie in die brij van herrie die ene zin er maar eens uit te vissen.