Oh jongens, dit was niet mijn bedoeling. Mijn oprechte excuses als ik hiermee op tenen getrapt heb. Mag ik even nuanceren?
ArcovandenBroek Ik heb dit gevoel ook een beetje, het komt voor mij een beetje over als "kijk mij toch naar veel plekken zijn geweest, f*ck corona".
"Kijk, ik ben op veel plekken geweest"... ja, misschien wel. Maar laat ons wel wezen: iedereen die een tripverslag schrijft, doet dat met enige trots. Ik wilde dit jaaroverzicht-concept vorige jaren eigenlijk ook al uitvoeren voor m'n website en eventuele fora, maar ben er toen nooit echt aan toe gekomen. Nu ik extreem veel tijd heb (niet naar mijn eigen zin, maar dat terzijde), kon ik dat plan wel uitvoeren. Ik begrijp dat sommigen het misschien als ongepast ervaren, maar zulke reacties zou ik in 2017, 2018 en 2019 wellicht ook gekregen hebben. Want...
"F*ck corona"... Neen, dat niet. Ik ben me er helemaal van bewust dat er in 2020 aangeraden werd om contacten te minimaliseren. De trips werden allemaal in klein gezelschap gemaakt, inclusief een karrenvracht aan mondmaskers en handgel. Is thuis blijven veiliger? Ja, sowieso. Maar het feit dat pretparken de hele zomer netjes geopend waren, duidt wel aan dat zulke bezoekjes ook moeten kunnen. Zoals gezegd: ik heb dit jaar heel weinig kunnen werken omwille van corona, dus dat betekent dat er veel vrije tijd is. Die vul ik graag in een pretpark of op een leuke reisbestemming, weliswaar mits inachtneming van de daar geldende corona-regels.
Die trip naar de VAE is de enige bestemming waar je terecht over kan discussiëren. Het was inderdaad afgeraden om erheen te reizen, maar onze Belgische regels zijn daar een stuk minder bindend dan de Nederlandse. Je màg naar een dergelijk land reizen, zo lang je maar een 10-daagse quarantaine en een coronatest ondergaat. Beiden zijn voldaan.
Ik had ook een foto kunnen plaatsen van elke dag die ik thuis heb doorgebracht. Dat type foto's zou nog steeds ruim in de meerderheid zijn, maar aan zulke plaatjes heeft niemand iets, hè? We gaan allemaal graag op reis en we houden allemaal van pretparken. Wel, ik beschouwde 2020 als het ideale jaar om die beide sectoren te steunen. Hierbij zijn geen regels gebroken, maar ik laat vooral iedereen vrij om zijn/haar eigen mening te hebben.
Niek Wat een leuke editie van een soort van trip report! En zeker leuk om mezelf er terug in te zien.
Dat was ook een erg fijn weekje, dus hoorde er sowieso bij 🙂
Cerveza Als ik er zo over nadenk heb ik persoonlijk maar ook met mijn gezin binnen de mogelijkheden die er waren in 2020 er toch nog een prima jaar van kunnen maken, wellicht niet in die mooie en exotische plaatsen die jij heb bezocht, maar toch plekken gezien of dingen gedaan die je anders niet zou bezoeken / doen.
Ik zag van jou inderdaad ook een heel aantal leuke reports verschijnen tijdens de zomermaanden! Dus het is prima mogelijk en de geldende maatregelen maken je inderdaad wat creatiever. Dat vond ik in zekere zin wel 'verfrissend' aan dit jaar. Maar het mag stoppen, dat sowieso 😃