De schoorsteen op het gebouw is natuurlijk puur decoratief en niet functioneel. 🙂
Ik wil de mensen toch even alvast van hun roze droomwolkje afhalen dat een park van dergelijk formaat echt geen 100% historisch correct ambachtelijk gebouw gaat neerzetten waar ook nog eens 100% historisch correct ambachtelijk een voedselproduct wordt gemaakt. Dan is de capaciteit ontzettend ondermaats. Dat kan gewoon niet.
Leuk voor in een museumpje waar op een dag 200 gasten langskomen. Maar in een pretpark met duizenden gasten per dag is dat geen doen.
Dat de kwaliteit van de horeca omhoog mag, en soms aan de lage kant is ben ik het zeker mee eens. Maar wat sommige soms verwachten lijkt wel dat er een compleet granenveld moet komen met molen om er vervolgens vers gebakken brood van te maken dat goed smaakt. In dat geval; keep dreaming, never gonna happen.
Daarnaast kan het park wel met een lokale leverancier werken voor streek producten (volgens mij doen ze dat met sommige producten ook, zoals de pasta) Maar vergeet niet dat die bedrijven vaak te klein zijn om een efteling te kunnen bedienen als klant. Dan zou de efteling ineens meer dan 50% van hun inkomsten zijn. Waardoor, mocht de efteling besluiten te stoppen, dat de doodsteek van dat bedrijf zou kunnen betekenen. In dat opzicht is het gewoon beter om met producten te werken van een grote leverancier zoals Sligro. Die kunnen de grote vraag naar producten aan zijn kwa kosten aantrekkelijker. De kwaliteit is dan wel wat minder dan dat sommige zouden willen zien.
Eftelflags Zou toch wat zijn als de de kwaliteit van Phantasialand kunnen benaderen met hun nieuwe sandwiches. Zo ongelofelijk goed.
Nou weet ik niet hoe goed de sandwiches smaken in phantasialand. Maar persoonlijk vind ik de horeca daar ook enorm wisselvallig hoor. De kraampjes met churros en aardbeien vindt ik bijvoorbeeld geweldige kwaliteit leveren. Evenals het schepijs. Maar voor een fatsoenlijk diner, of een lekker frietje moet je echt niet in phantasialand aankomen zetten, daar vind ik de efteling toch weer beter in.
Maargoed, alsnog gaat 75% van de pretpark gasten voor een simpel frietje, en is men niet geïnteresseerd in een uitgebreid diner (tenzij je vaker dan 1 keer per jaar naar 'n pretpark gaat, dan wil je eens wat anders ja) Ik zou het mooi vinden als we over een paar jaar zover zijn dat er een mooi diverser aanbod is van fatsoenlijke kwaliteit, met aandacht voor diëten. Dat zou een mooie stap zijn voor die internationale top waar ze bij willen horen.
Over bakkerij krumel, ik ben toch benieuwd hoe men dit nou precies voor zich ziet. Je kunt in het midden dus alles bestellen, en buiten en aan de achterkant op een overdekt terras opeten? Ik had persoonlijk verwacht dat de grote hal in 't midden juist het terras zou worden, en je rondom aan de buitenkant dus de dingen kon kopen. Precies het tegenover gestelde. Wellicht wordt het in de praktijk toch meer een combi van die 2.