Wat een fijne schets is dit weer zeg! Ik vind dit echt een schitterende uitbreiding vooralsnog en het is echt jammer dat deze insteek niet in de attractie zelf terecht is gekomen. Natuurlijk had de inrichting van de winkel nog wat authentieker gemogen van mij, aan de andere kant heb je te maken met een pretpark waar de ambitie is om zeven miljoen mensen te ontvangen. Dan gaat functionaliteit soms boven design in deze doorstroomlocaties. (De pandemie is in ieder geval goed geweest om duidelijke woorden te geven aan bepaalde ruimtes 😋).
Kapitein_Van_Der_Decken Ben benieuwd waar ze die 125 zitplaatsen binnen gaan realiseren. Zal er een uitbouw gemaakt worden waar de tafels en stoelen komen te staan, want op de concepttekening van binnen zie ik niet echt ruimte voor de 125 zitplaatsen die de Efteling wilt realiseren, of er moet een grote ruimte achter de tekening zitten? Op de foto met de mooie balken zie ik ook niet echt hoe ze ruimte voor tafels en stoelen gaan creëren, de fundering rechts lijkt mij veel te klein daarvoor.
Het houten frame op de foto lijkt volledig gebruikt te worden voor de verkoop van de producten als je kijkt naar de hoeveelheid spanten die het telt op de tekening. Maar er komt een flinke aanbouw aan de linkerkant, ik heb even de schetsen die op Eftelist staan erbij gepakt:
Het groene vlak is het huidige houten skelet en de verkoopruimte. Het roze gedeelte is de aanbouw voor de zitplaatsen en ik verwacht dat het oranje gedeelte een service gedeelte is voor de keuken. (koelcellen, afwas, etc etc) Er staat ook nog een zwart streepje op de tekening, ik gok dat dit een blinde muur gaat worden om het oranje gedeelte te onttrekken van het zicht. Zoals ook te zien op onderstaande tekening:
En dan ook nog even de lijntjes gevisualiseerd inde eerste tekening die we eerder al hadden gehad: