Trollenbol Dat desbetreffende pad was eigenlijk al helemaal verdwenen met de ombouw van het plein met Max+Moritz (En was dan ook een van mijn grotere bezwaren op de nieuwe indeling).
Echter in de zomer toen ze die splitsing hadden van overdag en avond-tickets, moesten alle avond-mensen via het pad langs Theater- & FataMorgana-vlonder het park in om ervoor te zorgen dat instroom van bezoekers niet botste met uitstroom van bezoekers die op dat moment het park nog moesten verlaten. Omdat vanaf FataMorgana je dus maar 1 smal paadje naar links of naar rechts had (Waar toch pratkisch iedereen links ging want rechts is een lang pad zonder dat je iets snel tegenkomt), hadden ze rechtdoor een paar platen neergelegd zodat er een extra pad was het max+moritz plein op. Deze platen waren al snel weer weggehaald toen die splitsing tussen overdag en avond al snel werd aangepast. Maar de slijtage ervan op het grasveldje was al gedaan waardoor duidelijk een zandpaadje was ontstaan. En doordat dat stukje asfalt langs het spoor af (tussen spoorwegovergang naar Fata en terras van Boltes Küche) dermate smal was, werd dit zandpaadje nogsteeds door een grote groep van de bezoekers gebruikt, maar was dus een ongewenst effect.
Het feit dat zo'n onbedoeld paadje dus toch redelijk wat werd gebruikt geeft voor mij wel aan dat de nieuwe infrastructuur niet optimaal is, en zou ik een paadje achter Bäckerei Krümel zeker toejuichen, maar ik zie het er niet komen, mede omdat je ook met backstage toegang van de bakkerij zit. Al moet ik wel toegeven dat de concept art er al beter uitziet vanwege dat diagonale afsteek stukje waardoor je niet helemaal meer de hoek om moet. Al hoop ik dan wel dat ze dat stukje tussen de bakkerij en het spoor wel aanzienlijk verbreden, want dat is stiekem best een smal stukje pad waardoor het oude pad dat eerst rechtdoor ging bij de spoorwegovergang toch redelijk wordt gemist naar mijn mening.