Ik weet niet zeker of het de moeite waard is om hier een apart topic over te maken, dus ik ga hier even verder.
Vannacht om 4:56 uur is de Carnival Jubilee gearriveerd in Eemshaven na een 16 uur durende tocht vanuit Papenburg. Het schip heeft net zoals de Mardi Gras en Carnival Celebration (de twee zusterschepen in de "Excel class") een Maurer Spike coaster met de naam "Bolt" aan boord. Het schip zal vanaf december haar routes varen, en ligt nu in de Eemshaven om het schip gereed te maken.
Opvallend is dat dit schip in Papenburg in de Meyer Werft is gebouwd, terwijl de twee zusterschepen door een Finse dochteronderneming van de Meyer Werft, genaamd Meyer Turku, zijn gebouwd. Daarom is dit ook de enige van de drie schepen die in Eemshaven afgewerkt wordt, een werkwijze die kenmerkend is voor de Meyer Werft.
Het weer vanochtend was helaas niet om over naar huis te schrijven, en daarbij was het nog te donker voor foto's. Als de omstandigheden beter zijn vanmiddag, zal ik kijken of ik een paar foto's kan maken.