Ik zat gisteravond Black Panther te kijken, de Marvel film waar voor het eerst louter zwarte mensen de hoofdrol hebben gespeeld. En het universum van Wakanda, waar de film zich afspeelt, is echt ongelofelijk tof. Het bevat mooie natuur, high-tech speeltjes en gave gebouwen. Nu we hebben gezien wat Disney kan realiseren met Avatar Land en Star Wars vroeg ik mij af wat de volgende stap voor Disney zou kunnen worden.

En dan zou Wakanda best wel eens the next thing kunnen zijn als je het mij vraagt. De omgeving biedt genoeg handvaten voor gave attracties. Een Black Panther darkride gebaseerd op de KuKa Robocoaster technologie, een achtbaan door de mijnen voor vibranium en een stuk dorp nagebouwd met winkels en restaurants. Het gebied bevat alle factoren en je zou zelfs de Disney monorail kunnen laten landen in dit gebied.

Uiteraard, de Corona crisis heeft er bij disney hard ingehakt en dit is allemaal speculatief. Dus reactie als "gaat niet gebeuren, want corona" voegen niks toe. Laten we gewoon eens hardop nadenken of een gebied als Wakanda geschikt zou kunnen zijn voor een park als Animal Kingdom. Of liever gezegd, hoe vet zou zo een gebied zijn vergeleken met de huidige Avengers campussen die worden aangelegd in de diverse parken wereldwijd.

Ik vind het iets te modern, Wakanda is zekers een mooi staaltje architectuur! Maar zijn ook veel gebouwen en wat voor attractie wil je erin?

Ik vind het lastig om te zeggen dit en dit zie ik als een Black panther attractie, je kan wel iets als een robocoaster bouwen net als Universal, maar zie liever geen schermen in Disney als darkride.... Misschien wel een soort van Mickey runnaway railroad? Maar dan ook vraag ik mij af wat gebruik je van Black Panther!

Michael En dan zou Wakanda best wel eens the next thing kunnen zijn als je het mij vraagt. De omgeving biedt genoeg handvaten voor gave attracties. Een Black Panther darkride gebaseerd op de KuKa Robocoaster technologie, een achtbaan door de mijnen voor vibranium en een stuk dorp nagebouwd met winkels en restaurants.

Shut up and take my money! Dat is echt precies wat ik zou hopen dat Disney zou doen mocht er een Wakanda gebied verschijnen in een van de parken. Nu begreep ik al dat rechten technisch dat in Orlando een beetje moeilijk ligt met Universal, maar luchtfietsen is ook leuk dus we gaan lekker verder 😉 Want ook mij lijkt Animal Kingdom het perfecte park om dit gebied in te verwerken. Je komt gewoon binnen in een jungle/natuurgebied en dan ineens loop je in een stukje van het centrum van Wakanda. Alsof je net als in de film ineens door het krachtveld heen gekomen bent wat jou binnen gelaten heeft in de verborgen wereld van Wakanda.

Marvin Je komt gewoon binnen in een jungle/natuurgebied en dan ineens loop je in een stukje van het centrum van Wakanda. Alsof je net als in de film ineens door het krachtveld heen gekomen bent wat jou binnen gelaten heeft in de verborgen wereld van Wakanda.

Ja, dat zou inderdaad wel supercool zijn. Een beetje zoals Harry Potter in de Universal Studios ook gedaan heeft. Dat je door de muur loopt en Diagon Alley inloopt 😎 Met een soort blauw gloed in de bossen die dat krachtenveld dan simuleren en eenmaal door dat krachtenveld dan ineens in de verte de Black Panther statue ziet.

Ik ga hier eens even wat tegengeluid geven, ik denk dat Wakanda misschien net iets te modern is voor Animal Kingdom. Als ik aan dat park denk, dan denk ik eerder aan ruïnes, tempels, inheemse gebouwen en een ontzettend lelijke kermis. Ik heb Pandora nog niet gezien, maar teveel IP in Animal Kingdom buiten een losse attractie hier en daar moet je dat niet willen hebben.

Zo kreeg ik de vraag in mijn hoofd, is er weleens een paviljoen in EPCOT vervangen met een ander land? Als dat zo is, dan zou ik eerder daar een Wakanda paviljoen openen met een speciale attractie, vibranium souvenirs en ook (verzonnen) lokale gerechten. Komt ook overeen met de film waar Wakanda zichzelf opent naar de wereld en EPCOT waar steeds meer IP in het park komt.

Marco Als ik aan dat park denk, dan denk ik eerder aan ruïnes, tempels, inheemse gebouwen en een ontzettend lelijke kermis.

Maar dat is dan toch juist de ideale locatie voor Wakanda? In de film ligt het moderne deel van het land ook verborgen in een stuk jungle waar je het niet zou verwachten. Dit is eerder een argument voor dan tegen 😃

Het idee voor een paviljoen in EPCOT is ook een interessante. Aan de ene kant zou ik denken doe daar maar geen fictieve plaatsen. Maar aan de andere kant hebben we daar straks ook gewoon al Guardians of the Galaxy dus hoeveel maakt het dan nog uit? Maar ondanks dit blijft mijn voorkeur toch echt uit gaan naar een gebied waarin we zelf naar Wakanda toe kunnen en niet een paviljoen waar het zich aan de bezoeker presenteert hoewel ook dat zou kunnen aansluiten bij hetgeen wat in de film gebeurt.

Marco Zo kreeg ik de vraag in mijn hoofd, is er weleens een paviljoen in EPCOT vervangen met een ander land? Als dat zo is, dan zou ik eerder daar een Wakanda paviljoen openen met een speciale attractie, vibranium souvenirs en ook (verzonnen) lokale gerechten. Komt ook overeen met de film waar Wakanda zichzelf opent naar de wereld en EPCOT waar steeds meer IP in het park komt.

Ik vind 't idee van Michael ook heel sterk, want Animal Kingdom is toch een goede plek om een soort "boodschap" te verstoppen en waar ze dat met het fantasierijke IP van Avatar ook al doen, maar het idee van een Wakanda-paviljoen met een toffe darkride vind ik ook wel heel sterk. Nadeel is dat je dan vastzit aan die locatie en niet echt kunt uitbreiden als het een enorm succes is, waar je dat in AK wel nog eventueel in fases kunt doen. Maar toch, Wakanda in de world showcase in EPCOT vind ik supertof.

Persoonlijk zie ik liever Wakanda niet in Animal Kingdom komen, voornamelijk omdat deze al een Afrika gebied heeft en dan zou je twee keer Afrika krijgen binnen het park. Van mij mag best de Africa Pavillion worden opgepakt waar deze ooit zou komen dan beginnen met daadwerkelijk het laten zien van de Afrikaanse cultuur met een overgang naar de geheime locatie binnen Afrika, Wakanda. Hierdoor heb je een toevoeging aan World Showcase met een nieuwe Pavillion, en een thema attractie.

Dino USA mag van mij gewoon rustig om gezet worden naar Zuid Amerika met een Indiana Jones ombouw van Dinosaur. Past er prima tussen en het is een mooie upgrade van het gebied.

Marco Zo kreeg ik de vraag in mijn hoofd, is er weleens een paviljoen in EPCOT vervangen met een ander land? Als dat zo is, dan zou ik eerder daar een Wakanda paviljoen openen met een speciale attractie, vibranium souvenirs en ook (verzonnen) lokale gerechten. Komt ook overeen met de film waar Wakanda zichzelf opent naar de wereld en EPCOT waar steeds meer IP in het park komt.

Had ik niet zo over nagedacht, maar vind dit ook wel een heel sterk argument! Of gewoon beide op de lange termijn. Met een soort Potter Express constructie en je hopper ticket dat je naar Wakanda transporteert via een hypermodern vliegtuig van Wakanda zelf.

• Marco heeft hierop gereageerd.
        • Marco vindt dit leuk.

Michael Met een soort Potter Express constructie en je hopper ticket dat je naar Wakanda transporteert via een hypermodern vliegtuig van Wakanda zelf.

Dit is eigenlijk ook een goed idee, maar dan misschien een Wakanda gedeelte een stukje buiten EPCOT waar nu nog heel veel ruimte is. Beetje hetzelfde idee als die trein in Animal Kingdom die naar de kinderboerderij en de dierenkliniek gaat.