laprikantan Ja, ik ben best somber over de toekomst van 't land. In mijn plattelandsgemeente zag je vrijwel alleen maar Trump-bordjes en toch lijkt Biden zelfs lokaal te gaan winnen. Dat is helaas een uitzondering gebleken.
Ik denk dat Democraten zich echt achter de oren moeten krabben waar dit fout ging, want zelfs als Biden wint is dit geen afslachting van Trump en zitten de Republikeinen door hun positie in de Senaat echt prima. Die kunnen twee of vier jaar lang alle plannen torpederen en dan in 2024 campagne voeren op 't feit dat Biden niets heeft klaargespeeld. Republikeinen hebben ook nog eens meer jonge aansprekende politici (bijv. Nikki Haley of Tom Cotton) die in de coulissen staan te wachten. De politiek van Trump, maar met een meer gepolijste kandidaat... aiaiai.
Staar je hier niet op blind. Dat Biden de 220 kiesmannen zou halen was wel duidelijk, maar de vraag is of Trump nu alles wint dat ie moet winnen. Als Nevada, Wisconsin en Michigan blauw blijven is de race gelopen.
Niemand. CNN is wat voorzichtiger met officiële inschattingen, terwijl NOS zich (terecht) baseert op meerdere bronnen, zoals Associated Press en Fox News, die allebei wat eerder staten afvinken. Klinkt bijvoorbeeld alsof Biden Wisconsin nu officieel binnen heeft.