Tonnie Ik vind het heel dubbel, ergens vind ik het terecht met zijn aanvallen en haatzaaien dat hij van twitter gegooid is.
En ja, hij zet wel de toon, en hij blijft dingen vol houden, maar aan de andere kant is het natuurlijk erg raar dat je andere denkbeelden niet mag horen (want met Trump zijn duizenden accounts geblokt) op een belangrijk globaal platform als social media.
Daar heb je op zich de spelregels van een platform voor die ervoor moeten zorgen dat mensen tussen de lijntjes blijven kleuren. Ik denk dat er al meer van zijn burgermilitie vriendjes van twitter zijn gegooid vanwege haat zaaien en niet je houden aan de code of ethics.
Maar waarom bij Trump nu pas, bij de dood van George Floyd gooide hij ook olie op het vuur, bij een voor hem nadelige verkiezingsnederlaag in California zette hij zijn supporters aan om democratische volksvertegenwoordigers te intimideren. Dus als het opruien en mensen tegen elkaar opzetten de reden is dat hij al jaren terug van het medium gegooid moeten worden.
Nee, naar mijn idee probeert Twitter nu een wit voetje te halen, beetje schijnheilig volgens mij.