BasD Het blijft natuurlijk moeilijk dit voorkomen te hebben, aangezien de president opperbevelvoerder over het leger is. Hij zal nooit toegegeven hebben dat zijn eigen aanhangers gevaarlijk zijn en daardoor nooit het leger inzetten. De National guard kan dan weer wel door de staat ingezet worden (in het geval van Washington DC is dat de burgemeester), of in ieder geval kan het aangevraagd worden door de staat (burgemeester), dit moet vervolgens goedgekeurd worden door het Pentagon.
Schijnbaar gaat het in DC nog wat hoger de chain of command in voordat die goedgekeurd worden.
Het was Trump die het had moeten doen (en niet deed), uiteindelijk is schijnbaar de Acting Secretary of Defense geweest die de goedkeuring heeft gegeven, Trump die gooide vooral olie op het vuur tot het niveau dat Twitter zelfs tweets heeft verwijderd en zijn account tijdelijke geblockt heeft.
BasD Verder wil ik ook nog aangeven dat ik zou oppassen met foto’s plaatsen van ‘hoe de politie er bij een willekeurig BLM protest bij staat’. Ik zeg niet dat het zo is, maar in deze tijden is een foto met fake-news snel geplaatst.
Ik vind de insinuatie dat ik fake nieuws plaats een beetje flauw en mis een beetje waarom je het nodig acht die te maken. De foto klopt gewoon, is niets fake aan (dat had ik gecheckt)
https://www.snopes.com/fact-check/troops-guarding-lincoln-memorial
De vergelijking is gewoon reëel, en ja hoor, er zijn idd BLM en andere demonstraties geweest met geweld, maar vergis je ook niet in het aantal BLM demonstraties waarbij het over grote deel natuurlijk gewoon zonder issues is verlopen, dat haalt alleen het nieuws hier niet.
De reactie van de politie op dit was niet wat het normaal "hoort te zijn" in de USA (alhoewel naar onze maatstaven de politie normaal vrij excessief reageert daar) en ze hebben (al dan niet bewust) eea onderschat.
Jules heeft het over een filmpje van die vrouw die neergeschoten is, er gaan ondertussen vanuit meer hoeken filmpjes rond. Je ziet agenten gewoon weglopen van dat deel en de protesters "hun gang gaan" dat is natuurlijk bizar.
deze mannen hadden daar gewoon moeten staan en die mensen tegen houden, ipv daarvan lieten ze deze mensen door gaan en door dringen richting de beveiligers van pence (naar verluid was het de secret service voor Pence)....