luckyrik28 Zoals al gezegd in eerdere Trip Reports van mij vind ik het niet erg om eens in mijn eentje er op uit te trekken naar nieuwe parken, dat komt voornamelijk omdat ik 2 dagen van tevoren die beslissing neem en gewoon gaat. Vandaag ben ik daarom even 2 x 3 uur gereden naar Safariland Stukenbrock. Voor Nederland is Duitsland geel en andersom mag je binnen 24 uur zonder negatieve test uitslag naar de deelstaat Noordrein Westfalen. Laat het toeval zijn dat daar dit kleine parkje verstopt zit. Ik had niet eerder van dit park gehoord behalve dat er op mijn kaart van Coaster Count 2 credits stonden. Dus er naar toe en genieten van een dagje Safari. Van te voren had ik al gereserveerd dus ik kon zo naar binnen rijden en moest even 3,50 euro betalen voor parkeren. Prima natuurlijk maar toen kwam ik erachter na de park map gezien te hebben dat je pas na een safari rit je auto parkeert. Altijd leuk natuurlijk zo'n verrassing. Dus ik rijd door de sluis naar binnen en sta ineens in mijn bolide naast een echte leeuw en tijgers. Rustig door rijden en genieten van dit tafereel en uiteindelijk na 2 sluisen kwam ik langs giraffen en andere grote savanne beesten. En toen kon ik pas parkeren, zo was ik al lekker 2 uur van mijn begin kwijt zonder enkel attractie gedaan te hebben. Maar dit vond ik echt geweldig ik zal het volgend jaar zo weer doen. Zo mijn bolide uiteindelijk geparkeerd en tijd om eens wat credits te scoren. Met de park map in de hand zoeken naar de gele achtbaan wat geen Tornado heet maar wel een zelfde soort is. Helaas hing er een bordje dat de operator een half uur met pauze is. Dan maar naar achtbaan nummer 2 en die was wel open want een Zierer Tivoli Large hoor je van een afstandje al rijden. Marienkaferbahn is dan ook een zeer vermakelijk achtbaantje dat volgens de corona maatregelen om de bak gevuld word. En na 1 ritje wachten was ik aan de beurt en kon ik genieten van maar 1 rondje helaas. Maar ja weer een credit afgevinkt. Dan eens verder een rondje lopen door dit park en toen kwam ik een waterbaan tegen dat bij mij jeugd herinneringen opwekte naar Roller Coaster Tycoon 1 met de waterglijbaan. Deze wildwaterbaan had gewoon opblaasboten als bootjes hoe cool is dat. Dus gelijk er in en gelukkig werd ik niet heel nat. Dan nog 2 flatrides die ik nodig moest uitproberen namelijk een vrije val toren van Fabbri die niet zo hoog is maar weet van Slagharen dat deze wel geinig zijn om te doen. Deze was ook onwijs leuk zeker omdat deze best lang boven bleef hangen. En de ander was een double schommel ding waarvan ik niet weet wat de naam is of het model. Maar er staat overal aangegeven geen losse artikelen meenemen maar je kon ze ook niet ergens achter laten helaas. En dan was dan toch eindelijk de Vekoma open en tijd om af te sluiten met Flying Tiger een Vekoma Whirlwind die gewoon de treinen van vekoma heeft. Simpel dingetje niks op aan te merken behalve de gebruikelijke knikken. Maar goed deze jongen heeft bingo in dit park en is tevreden. En zo kwam er een einde aan een leuk dag Safariland Stukenbrock. Geinig parkje in Duitsland dat goed met corona maatregelen omgaat en leuke attracties. Als je van wilde dieren houd dan zeker een aanrader. Bedankt voor het lezen.
Scoobyboogie Ziet er best grappig uit! Zijn er naast die safari rit ook andere dierenverblijven te zien in het park?
luckyrik28 Nou ze hebben wel een kinderboerderij gedeelte maar de echte dieren zie je wel maar kom je met de auto wel het dichtst bij zijnde.
Erik Twee jaar terug ook in dit park geweest. Was leuk voor een middagje, maar niet heel hoogstaand. Overigens rijdt Flying Tiger met een Arrow trein. 😉
Jules Twee standaardachtbaantjes, maar ik vond die wildwaterbaan met opblaasboten echt fantastisch. Ik kan me ook iets herinneren met een treintje door een verblijf ergens? Dit is echt jaren geleden hoor.
Erik luckyrik28 & Jules Toen Luc en ik er twee jaar terug waren, was er inderdaad een treintje door een apenverblijf heen. Volgens de website bestaat die nog steeds: https://safariland-stukenbrock.de/vergnuegungspark/attraktionen/affen-express