Dankjewel allemaal. 🙂 Het was fijn om 't gewoon even van me af te schrijven en jullie reacties zijn fantastisch.
We wachten nog altijd op uitsluitsel over het huis en ondanks dat we op basis van de brandkaarten en ooggetuigen heel hoopvol zijn over de situatie, is er altijd kans dat er rook, water of roetschade is, ook als de boel nog staat. Wie weet wat er door de straat is gewaaid of door een vliegtuigtanker op ons dak is gesodemieterd. Gisteren en vannacht heeft 't hevig gesneeuwd, waardoor het ergste brandgevaar voor nu geweken is. Echter, zonder stroom en verwarming en bij -12 buiten, wie weet of de leidingen inmiddels gesprongen zijn.
Lokale klusjesmannen en experts gaan nu van huis naar huis met politie en sheriffs om garages binnen te dringen om verwarmingen te maken en waterpompen uit te zetten. Het zal er om spannen of we waterschade hebben, want ze zijn gisteren door de intense sneeuwstorm - zul je net zien - niet aan ons adres gekomen. Balen.
Maar goed, dat überhaupt hier op kunnen hopen en niet alles kwijt lijken te zijn dat we achter hebben gelaten is al een wonder. Ik zal eenmaal thuis of bij meer informatie wat meer kaarten en foto's delen.
Bovenstaand was de laatste foto die ik vanaf ons balkon maakte voordat we in alle haast weg moesten. Het klinkt (onder voorbehoud) alsof zelfs dit uitzicht gespaard is. Dat zou natuurlijk fantastisch zijn, maar fuck, wat voelt dat oneerlijk als je de schade werkelijk in alle richtingen ziet.