Fatouche Sorry, dat bedoelde ik met "het ligt iets complexer". Voor zover ik weet verzwakt het virus niet maar is de transmissiekans dus inderdaad lager.
Ik meende dat Diederik Jekel dit vanavond beweerde in RTL Boulevard, en ik zie hem wel als iemand met verstand van zaken.
Maar in alle eerlijkheid na wat speuren op internet kan ik verder geen onderbouwing vinden voor mijn uitspraak, dus dan bij deze een streep door die bewering.
En wat mij betreft mogen de kosten voor een test zeker 0 blijven voor mensen.
De eeuwige discussie over de procedures, die zijn inderdaad in sneltreinvaart gegaan.
Maar mensen vergeten voor het gemak dat in een normale situatie er enkele laboratoria bezig zijn met het ontwikkelen van nieuwe medicatie.
Met Covid-19 was tijdens het ontwikkelen praktisch elk laborant bezig met onderzoek, onderzoek controleren, zelfs het lab waar mijn vriendin werkt in het ziekenhuis in Den Haag was bezig met testen uitvoeren voor diverse farmaceuten.
De hele wereld was op volle oorlogssterkte om zo snel mogelijk iets werkends en relatief veilig in omloop te krijgen.
Ook is geen enkele stap overgeslagen, gewoon ook omdat sommige onderzoeksstappen in het verleden al zijn gedaan bij dit type vaccin.(MRNA) met als gevolg dat er in sneltreinvaart over gegaan kon worden op testen op mensen, en ook dit werd wereldwijd gedaan dus niet op een enkele locatie ergens ter wereld.
Met als gevolg dus zeer snel resultaten, en dankzij rekenmodules is enigzins te voorspellen hoeveel kans er is op een bijwerking.
Daarom is het virus dus ook tijdelijk goedgekeurd omdat er een grote overtuiging is dat het vaccin veilig is, maar gezien de mate van snelheid van mutatie kan het huidige vaccin misschien niet meer voldoen en moet het vaccin aangepast worden, met als gevolg dat de toestemming niet meer geldig verklaard kan worden dit omdat simpel gezegd het recept rigoreus anders is geworden.
Maar laten we ons nu zeker niet in jubelstemming dompelen, als het goed is krijgen we morgen met de persconferentie veel versoepelingen, wat hartstikke fijn is, maar je kan er ook veilig op wedden dat Coronagolf 4 dan ook sneller in zicht komt, dus wat mij betreft moeten mensen hun eigen ego nog even on hold houden en rekening houden met wat het beste is voor ons als bevolking, dus niet moedwillig regels omzeilen bijvoorbeeld, of met symptomen willens en wetens toch op stap gaan.
We zullen nog steeds ons gezond verstand moeten blijven gebruiken en waakzaam blijven zodat die vierde golf minder snel op ons af komt en we die golf enigzins gecontroleerd kunnen ondergaan zonder gedoe en gezeik van alle kanten met weer extra regelgeving en weer een groep mensen die daar op alle denkbare manieren (ook de onverstandige) daar tegenin willen gaan.