Vind dat er wel een keerzijde aan alles zit. Hardere maatregelen zijn ongetwijfeld nodig. Maar zelfs de harde maatregelen van duitsland werkte niet. Het is de griep periode nu, en dat zie je overduidelijk ook terug in de gigantische besmettingsaantallen. Die vliegen omhoog, omdat iedereen nu gewoon net wat vatbaarder is. Daarnaast worden er elke dag meer en meer mensen getest, dus ook meer negatieve testen. Ja, dat er dan meer positieve testen bij komen dan is ook niet zo gek...
ik vraag me soms echt af of in de praktijk het aantal wel omhoog gaat. of dat het alleen maar lijkt omdat we gewoon meer testen.
Anyway, strengere maatregelen: kom maar door. over 2 weken is dat getal echt niet omlaag gegaan hoor. Mensen gaan alsnog stront eigenwijs bij elkaar op bezoek met kerst. Al is er een avondklok 31 december, dan vieren mensen het de 30e wel, of 1 januari... Het wordt gewoon verzet, en mensen hebben toch lak aan die regels blijkbaar. Of heeft het daar helemaal niet meer mee te maken, en krijg je dit gewoon niet meer omlaag zonder vaccin? ik zou 't niet weten. Maar ik heb persoonlijk niet het idee dat het helpt.
De 2 weken sluiting van de parken heeft niet bijzonder veel gedaan. Ik had ook niet verwacht dat de parken weer open mochten, omdat ik de aantallen nog steeds te hoog vond. Laat de maatregelen eens 3 weken gelden ipv 2. Heel den haag is gewoon paniek voetbal. Je kondigt dinsdag niets nieuws aan, maar 4 dagen later schijt rutte in z'n broek en gaat ie ineens wel aan de bak omdat merkel belt? Dat had je 4 dagen eerder toch ook wel kunnen zien? Dat zijn dus dingen die ik nog steeds niet begrijp na 3 kwart jaar bakkelijen met corona.
Je zou verwachten dat ze inmiddels doorhebben dat je niet eerst a zegt, en dan een dag later B. Neem dan langer de tijd voordat je iets gaat zeggen, kijk even wat beter naar je cijfertjes. En maak even een betere beslissing. En na je beslissing, houdt die dan ook wat langer vast voordat je die gaat versoepelen. Nederland wil allemaal veel te snel... Men moet rustiger aan doen in dit geval. Zowel met ingrijpen, als met loslaten. Maar vooral dat laatste.
Laten we eerlijk zijn, wanneer is er wel iets helder gecommuniceerd dit jaar? In maart voor 't laatst, dat het coronavirus in nederland was. Sindsdien is 't een bak ellende.