Tonnie Maar ik vind als vorig jaar 13K tickets voor de uitkoop er was 11K een schandalig hoog aantal eigenlijk en niet passen met de grote woorden van de Efteling dat ze "minder dan 50%" van normaal toelaten.
11K is toch minder dan 50%? Hoewel ik de werkelijke aantallen van die dag ook veel te hoog vond voor de huidige situatie.
Ik vind de media tegenwoordig gewoon te eenzijdig. Vooral op dit gebied. Alles wordt maar geroeptoeterd, maar er is maar zeer weinig te lezen en te zien wat van 2 kanten belicht wordt.
De eerste verantwoordelijkheid ligt bij de mensen zelf.
JeepeeB Mensen staan te dicht op elkaar, de groepen die bij elkaar staan zijn te groot, kortom Covid-19 heeft hier een mooie kans om over te springen.
Wanneer gaan mensen het nou eens leren, gewoon uit elkaars buurt blijven, geen groepen opzoeken en dan krijgen we het virus er zo snel mogelijk eronder.
Dit soort "get togethers" werken juist averechts, er hoeft maar 1 persoon Covid onder de leden te hebben en de kans op gedoe en besmetting is al aanwezig op die afstanden.
En hierop wil ik nog even zeggen, het ligt puur aan die mensen zelf. Een muzikale act zorgt er niet voor dat door deze arrogante eikels die zo nodig met 10 personen dicht op elkaar moeten staan elkaar besmetten. Al staan ze stil zonder te swingen, springt corona van de ene op de andere 9 over. Dit zijn dezelfde mensen die buiten massaal gaan shoppen, die met meerdere personen bij elkaar op visite gaan, en fuck corona feestjes geven.
Waarom gaat het nog steeds consequent fout in nederland? Omdat er een groot deel gewoon lak heeft aan de regels! die heb je overal. Ik zou bijna voor de grap een hele dag van elke situatie die niet okay is in het park, stad, supermarkt, trein, kantoor foto's moeten maken. Gaan we dat dan allemaal sluiten en op internet knallen? heeft 0 effect.
Effect heeft als je die mensen op hun walgelijke gedrag aanspreekt. De persoon die dit filmt en verontwaardigd op internet zet. Het is ook JOUW verantwoordelijkheid om mensen erop aan te spreken. Of mogen alleen boa's, politieagenten en crowdcontrollers dat doen? Want dan ben je gewoon super hypocriet.
Als je het gehele park vol wilt hebben met crowd control, die op elke vierkante meter mensen kan aanspreken, dan staat er geen personeel meer bij de attracties. Dan kun je net zo goed dicht. Blijf gewoon met z'n allen alsjeblieft thuis. Maar wedden dat heel veel mensen (ook al zeggen ze nu van niet) stiekem toch bij elkaar op bezoek gaat met kerst? 🙂 Want zo gaat het momenteel wel, wereldwijd.