Afgelopen donderdag zijn mijn vrouw en ik naar Walibi geweest. We waren toch naar Preston Palace geweest en wilde nog een pretpark doen voordat we naar wereldstad Helmond terug zouden rijden. En ook benieuwd naar het reserveringssysteem wat het park hanteert. Bij het downloaden van de virtuele wachtrij had ik al naar fastlane gekeken voor eventuele lange wachttijden, maar bij aankomst werd de goeie zin omgedoopt in kwaaie zin, Untamed gesloten voor vermoedelijk rest van de dag. Echt waar, in 2 jaar tijd 3x naar het park geweest en 3x Untamed gesloten aan het begin van de dag. Eenmaal binnen toch maar het beste ervan maken en meteen gereserveerd voor Xpress: Platform 13. Gave wachtrij, baan al vaak genoeg gedaan, vond hem nog niet eens zo schokken. Na uitstappen meteen door naar Lost Gravity, binnen 2 minuten QR-code laten scannen en daarna nog geen 10 minuten gewacht. Echt leuke aanwinst voor het park. Daarna tijd voor koffie vlakbij een gesloten Untamed waar wel gewerkt werd in het station.
Raar maar waar, ook hier, tijdens onze koffie, ging Untamed weer testritten maken en even later zaten er mensen in. Telefoon er weer bij, reserveren Untamed (6 min.) en gelijk koffie weggegooid en wachten. Beste van Nederland vind ik. Toen begon het waar ik bang voor was, virtueel wachten tot net geen uur of meer dan een uur voor alles waarvoor gereserveerd moest worden. Goliath dan maar reserveren en Merlin's raar huis maar doen als invulling. Ook daar minder capaciteit en met nog 25 minuten op de klok maar naar Goliath gelopen en maar wachten op het plein. Wat meer mensen doen. Op het plein wachten of in de wachtrij, what's the difference? Na het scannen moet je ook in de echte wachtrij wachten. Zo krijg je voor 1 achtbaan of attractie 3 wachtrijen. Volgende reserveren, Condor (had de kortste virtuele wachtrij. Tussendoor reuzenrad en gegeten bij de Condor. Weer wachten om te scannen. Maar man man man, wat een apparaat is dat geworden zeg, had ergens gehoord of gelezen nieuwe treinen? Met spoed aub. Anders vervangen voor Batman kloon van B&M. Goliath vond ik ook behoorlijk wat trillingen hebben. Dan nog een keer Elrio droogste Rapid boeken. Dan merk je nadeel van zo'n systeem in combinatie met Walibi. Systeem is top, maar vind het park te beperkt om tussendoor genoeg leuke dingen te doen.
Al met al, van 10 tot half 4 leuke dag gehad.