FlyingTimo 15K bezoekers in de Efteling is ook niet hun 1/3 van de normaal. De normaal is ongeveer 20K - dan kom je dus op zo'n 6500 voor de komende periode. Als men dat goed kan spreiden heb je daar echt geen last van.
Ik heb t al eens vrij uitgebreid becijferd eerder in.
Zelfs 6400 zou nog tikkeltje hoog zijn om "langzaam" dingen weer open te gaan krijgen...
Via-via begrijp ik dat de Efteling rekent met 200 man per hectare,
Dan is de vraag, welke hectares tel je, er gaan diverse cijfers rond over de grootte, de hele Efteling (met ontoegankelijke gebieden etc) is 72ha.
In de FAQ op de website over Covid-19 en de opening noemt de Efteling dat het park meer dan 140 voetbalvelden groot is, als stelregel word veel aangehouden dat 1ha 2 voetbalvelden is, dus de Efteling zou daarmee gewoon rekenen met de 72HA, dus dat komt 14400 bezoekers als capaciteit (en dat matched weer met de door mij genoemde 15K). Dat van die 72HA er ongeveer 13 toegangkelijk zijn voor bezoekers is dan maar een klein detail denk ik.
Ik had in een appgroep al meer twijfels over dat bericht.
Die 40% werd genoemd door het Zweedse RIVM in een rapport wat terug getrokken is wegens wat foute in berekeningen (als je die zaken doorrekenende dan zouden in zweden al 15 miljoen mensen corona gehad moeten hebben).
Daarnaast in Nederland is er begin april onderzoek geweest onder sanquin donoren, en wij zitten op veel lagere cijfers dan die 40%. (binnenkort doen ze dat onderzoek nog eens om te kijken hoe het percentage nu is)