Progress met diverse voorbeelden van andere parken en bedrijven die met soortgelijke statements komen, waar je dan geen probleem mee lijkt te hebben.
Je maakt een foutje, ook andere parken die de slachtoffer kaart spelen begrijp ik niet, ook een Toverland die opeens terugkrabbelde een tijd terug voor TVT vond ik niet slim van ze, ook al was het gedoemd te mislukken, dan werk je mee en ga je daarna kijken hoe dit wel kan.
Maar ondanks dat waren de laatste woorden erover wel "Kijk, wij snappen het echt. Corona is een serieuze bedreiging, en zolang die dreiging er is gaan we alle maatregelen vasthouden. We zoeken niet het randje op. Maar geef ons niet nóg meer beperkingen door te vragen om een testbewijs."
Dit geeft toch een soort idee van het begrip, of ze het menen of niet, het gaat om de uiting die daardoor een stuk meer compassie opwekt en neutraler erin staat.
Die toon mis ik wel bij een hoop Efteling uitingen, jij niet dan? of wil jij beweren dat op het spectrum van links naar rechts de Efteling niet heel vaak in de uitingen heel vaak aan een uiterste kant zit?
En ja, ik snap het echt wel als je bedrijf zo een impact heeft dat het soms lastig is (ik ben zelf ondernemer, we doen ict voor evenementen als tak, de eerste klussen voor de komende weken zijn ook al weer geannuleerd, en maandag verwacht ik de rest ook).
Maar ik vind het niet slim je zo extreem te blijven uiten in alle media vanuit een communicatie perspectief, ook is het niet nodig de extreme minderheid op social media te blijven pleasen, je kan gerust je toon neutraler maken en voor iedereen wat begrip kweken, de echte wappies win je toch niet als je de maatregelen moet invoeren.
Het "persoonlijke aversie" stukje van je is een beetje een sneue dooddoener altijd.
De Efteling blijft een van mijn favoriete parken en mijn meeste pretparkbezoeken vinden daar plaats, dus nee hoor, persoonlijke aversie tegen de Efteling niet, ik vind t alleen jammer en onbegrijpelijk dat een zo schitterend merk als de Efteling zo hard van zijn voetstuk valt deze tijd, een groot deel daarvan zit in de communicatie, de rest in bepaalde stappen die ze gezet hebben.