Progress He, daar hebben we Dr Doom ook weer....
Nee, ik ben het nog steeds niet eens met je hele lange termijn visie, dus ga ook verder niet in op die punten.
Progress Wat ik overigens wel kwalijk vind is dat er nu een beeld wordt neergezet alsof de Efteling al vanaf het begin met de pet naar de maatregelen gooit. Dat is gewoon niet waar en opnieuw een voorbeeld van de tendentieuze en eenzijdige berichtgeving van Thomas van Groningen.
Er is er 1 schuld aan dit, en dat is de Efteling zelf, die zoekt elke keer de randjes van de regels op, keer, op keer, op keer, op keer, schuif t niet in de schoenen van iemand die dat aankaart, of ben jij ook boos op de flitsende BOA als jij te hard hebt gereden en je een bekeuring krijgt?
Zoals Michael mooi beschreef is de geest en doelstelling van de regels elke keer duidelijk, en elke keer kiest de Efteling ervoor zaken anders te interpreteren dan duidelijk de doelstelling is, dit gebeurt gewoon structureel.
Bij elke grote regelwijziging zie je dat ze voor hun beperkende factoren proberen weg te argumenteren, een terras is geen terras, horeca in een park is geen horeca, een bioscoop is geen bios, een museum geen museum.
Daarnaast zie je dat de gemeente moeite heeft het op te nemen tegen de kolos die de Efteling is.
Afgelopen maandag kwam een erg mooi voorbeeld in het brabants dagblad waarbij de gemeente gevraagd was nav de uitspraken van de minister.
Helaas is het weg geedit (nadat er iemand in paniek schoot vermoed ik) maar daarin deed de gemeente de volgende uitspraak.
"'En op de vraag hoe het zit bij de terrassen reageert de woordvoerder: ‘’Op de terrassen is toch helemaal geen QR-code nodig?’’ Dat is sinds zaterdag dus wel het geval. ‘’Als dat moet, zal de Efteling de regels wel kennen en dat wel toepassen."'
Dit geeft al genoeg aan dat de lokale overheid iets te innig met de Efteling om gaat en de verantwoordingen duidelijk te veel vertroebeld zijn.
Progress Ik moet dan toch weer denken aan de keer dat Toverland op eigen houtje besloot de 1,5 meter-maatregel overboord te zetten en de treintjes volledig te vullen. Uiteindelijk kreeg de burgemeester daarvan de schuld van de heren van Themetalk en ging het park vrijuit.
1 heel voorbeeld uit Toverland in de afgelopen periode terwijl we vrijwel elke keer meerdere voorbeelden vol uit de Efteling hebben....
Overigens in dat specifieke geval is ook Toverland aangesproken en zijn ze door de verantwoordelijke keten terug gefloten (zowel de lokale burgemeester die te innig bevriend was met TVL als TVL zelf).
Dus het had weinig nut om daar dan achteraf vragen over te stellen lijkt mij.