De vliegende hollander is zeker een randgeval. Maar als men de single ridersline gebruikt die afgelopen jaar als 18- wachtrij is gebruikt, kom je direct in het station uit. Waardoor je dus eigenlijk de wachtrij binnen omzeilt hebt. Dan denk ik dat het nog spannend wordt kwa darkride gedeelte, maar de wachtrij is bij de vliegende hollander wel te omzeilen.
Walibi hoeft alleen merlin's castle dicht te houden. Xpress is gewoon een buiten attractie waarbij je de wachtrij niet zomaar kunt verleggen, of je moet via een nooduitgang erin. (er is van alles mogelijk tegenwoordig)
In toverland zie ik inderdaad om op te schalen nog wel gebeuren dat je bij de ingang van wunderwald bij de carrousel de wachtrij krijgt voor maximus blitzbahn, en bij expedition zork buiten bij de entree tussen boosterbike en zork in, de wachtrij krijgt voor zork. Zodat je die 2 attracties ook nog kunt openen.
Fenix lijkt mij gewoon mogelijk om te openen, desnoods laat je de wachtrij bij de flaming feather beginnen, en laat een grouper gezelschappen pas door als de trein gevuld wordt. en in de tijd dat je door de wachtrij loopt kan de attractie z'n rit maken, en bij terugkomst in het station staat de volgende groep al klaar om in te stappen. Laat de binnenwachtrij verder leeg.
Merlin's quest daarentegen vind ik wat discutabeler. Maar in mijn beleving is die attractie procentueel gezien meer buiten dan de vliegende hollander is. Dus als 1 van de 2 open kan, kan de ander wat mij betreft ook open. Als daarin een verschil wordt gemaakt is het pas echt discutabel.