Puur uit interesse... weet er iemand welke pretparken momenteel nog wel open zijn? De Amerikaanse parken en die op het Europese vasteland zijn dicht, in de Verenigde Arabische Emiraten zijn er volop sluitingen en Azië lijkt me ook (nog steeds) stevig op slot. Ik heb verder wat meer exotische parken gecheckt:
Parque de la Costa (Argentinië), Fantasilandia (Chili) en Imagicaa (India) zijn tijdelijk gesloten omwille van COVID-19. Gold Reef City (Zuid-Afrika) en de Gold Coast Theme Parks (Australië) blijven voorlopig onder strikte voorwaarden open.
Verder zijn er in het Verenigd Koninkrijk voorlopig ook geopende parken: Chessington, Paulton's Park, Pleasure Beach en Legoland draaien zoals gebruikelijk. Thorpe Park en Alton Towers zouden later deze maand aan het seizoen moeten beginnen.
Deze lijst is uiteraard niet limitatief. Ik wil geen totaaloverzicht van geopende parken maken en ik wil vooral niemand aanzetten om nu te gaan reizen, maar ik vond het zelf wel boeiend om te zien hoe ver dit allemaal reikt. Conclusie: Hjälmar is momenteel een van de weinige pretparkclubbers met geopende pretparken in de nabije omgeving 😃