Coasterfrenzy Ondanks dat Roverhagen en Elstal best sfeervol zijn, zit ik zelf eigenlijk niet echt te wachten op nóg meer copy-paste parken zo dicht op elkaar.. en als ze nu daadwerkelijk nog toppertjes zouden Copy-Pasten valt het nogal mee.. maar meestal is het een big apple en zo'n zelf-trap-achtbaantje waar je toch niet in mag.
De filosofie van Karls is dat het aantal Karls locaties dusdanig groeit dat iedereen in Duitsland binnen anderhalf uur rijden van een Karls locatie woont. Dit zullen voornamelijk de kleine locaties zijn waar mensen kunnen proeven van wat Karls nu eigenlijk is en natuurlijk kunnen shoppen. Want laten we ook vooral niet vergeten dat dat wel het hoofddoel van deze locaties is. Daarnaast moet dit vleugje Karls dan prikkelen om ook een keer wat verder te rijden en de "vlaggenschip" parken in Rövershagen en/of Elstal te bezoeken waarbij met name die laatste nog veel groter zal gaan worden.
Coasterfrenzy Het lijkt er ook op dat ze de K2 uniek willen houden voor Elstal, ondanks dat er toch wel een flinke wachtrij voor was.
Er zijn plannen geweest voor een soortgelijke achtbaan in Rövershagen maar met een ander thema. Er bestaat zelfs een plattegrond van het park waarop deze achtbaan is ingetekend. Die is afgedrukt op de gordijntjes van de stapelbedden in het Alles Paletti hotel in Rövershagen. Waarom deze er nooit is gekomen is mij onbekend. Overigens ben ik ook wel benieuwd wat er in de toekomst met het K2 thema gaat gebeuren nu de K2 Chips Manufaktur uit het Kartoffel Chips Restuarant verwijderd is.
Ivetje Komt die in Oberhausen er nog wel? Want daar is niks meer over naar buiten gebracht sinds het bekend werd en ze zijn inmiddels alweer op andere plekken aan het bouwen. Volgens mij is in Oberhausen nog helemaal niks gebeurt en ook op de website is de melding dat er daar een park komt verdwenen.
Voor zover ik weet staat deze nog op de planning en is men vooral op veel plekken tegelijk bezig. Al schijnt het in Oberhausen met de gemeente nog niet helemaal te willen vlotten waardoor de bouw inderdaad nog niet gestart is. Maar laten we Oberhausen vooral in het eigen topic bespreken 🙂
https://forum.pretpark.club/d/1715-voormalig-centropark-in-oberhausen-wordt-karls-erlebnis-dorf