TuttiFrutti Wel veel herhalende elementen. Of het lijkt toch alleszins zo, dive loops en immelmans.
Waar ze voorheen redelijk wat afkeken bij Intamin, lijkt het er op dat ze dat nu bij Gerst doen. Ook de Support Structuren zijn sinds de oudere "Mega Coasters" aangepast naar iets meer Gerstlauer-like. Wat dat betreft is Mack duidelijk nog op zoek naar een eigen identiteit, maar ze doen het wel steeds beter.
Dutch23 Zodra je het themagebied verlaat met je treintje wordt het wel ineens heel veel loods en behind the scenes. Doet wel een beetje af aan de thema ervaring.
EP is nu niet bepaald het park van de immersieve ervaringen. Meestal concentreren ze zich op één heel mooi en sfeervol stukje en is de rest eromheen zwaar matig. Voor de gemiddelde gast zal dat op een Thrill-Coaster zoals dit ook wel voldoende zijn.
Meelworm Is dit wat Europa Park nodig had?
JA!. De laatste keer dat ik er was stonden beide dagen eigenlijk nergens wachtrijen, behalve bij SiSta, BF en Wodan.. waar dan ook steeds minimaal een uur stond. Nu is dat wellicht een momentopname (nouja.. 2 dagen de hele dag is al meer dan een moment, maar in vergelijk met een heel seizoen is het weinig), maar het spreekt wat mij betreft boekdelen over het tekort aan thrill in het park. Dat de baan dan generiek is maakt wellicht weinig uit: Het park heeft op dit moment duidelijk nood aan thrill-rides om ook het publiek bij die attracties iets te kunnen verdelen. Het park is op familie attracties over het algemeen vooral kwantiteit over kwaliteit, dus zelfs ALS deze baan weinig bijzonders word (waarbij ik best denk dat deze best wel eens bij de toppers kan horen) dan is het in elk geval een noodzakelijke investering voor bezoekersspreiding.