Demin De bottleneck lijkt mij echter ergens anders te zitten: de brand heeft namelijk ook een effect op de mankracht gehad die EP in Kroatië kon stoppen. Ik neem tenminste aan dat zowel de bouwvakkers als de ontwerpafdeling die op de herbouw/-ontwikkeling van Oostenrijk zijn gezet grotendeels van het Kroatië-project zijn gehaald.
De bouw word gedaan door vooral externe bedrijven die worden ingehuurd. Plannen, tekenen en ontwerpen doe je voordat de bouw begint, dus dat was al lang afgerond. Voor Oostenrijk hadden ze ook al lang plannen om om te bouwen. Daar zal ongetwijfeld nog een en ander aan afgewerkt moeten worden voordat ze konden beginnen, maar het is zeker niet dat daar nog volle werk aan was.
broodje123 Daar kan ik nog mee leven, maar een halve achtbaan afleveren is gewoon niet okay vind ik. Het afmaken wekt ook weinig vertrouwen na de vreselijke en nooit afgemaakte ombouw van de abentuerfahrt. Ik hoop gewoon niet dat zoals daar hier ook van uitstel afstel komt.
Eens. Uiteindelijk vormt de theming een belangrijk onderdeel van de totaalervaring. Het gebrek daar aan kan een behoorlijke impact hebben. En gezien Voltron toch al een paar keer uitgesteld was, is het toch wel een zwaktebod om nog steeds niet alles af te hebben.
Sowieso: Het zou volledig begrijpelijk zijn als oostenrijk wat langer zou duren en dit gewoon wél af was in plaats van andersom.
Chingu Maar langs de andere kant is EP ook een park dat nooit iets als afgewerkt ziet en vernieuwen en investeren ze constant in toevoegingen en aanpassingen om iets beter te maken.
Maar dat is ook omdat EP een park is dat volstrekt niet goed afgewerkt is. Ja: Je hebt genoeg prachtige plekjes. De griekse taverne is een mooi voorbeeld, maar ernaast staat dan een lelijke tent. Die hebben ze een paar jaar geleden afgewerkt met een griekse gevel, maar die kant voelt nog steeds alles behalve Grieks of immersiev aan. Het is bij wijze van spreken nog steeds een snelweg met een tent, een paar houten constructies en dan een half grieks gebouw (want de mooie kant van dat gebouw is aan de andere kant).
Als ik kijk naar wat ze in Oostenrijk en Kroatië aan het doen zijn, dan lijkt het er wel op dat EP behóórlijk aan het professionaliseren is op dat vlak. Een enorm goede ontwikkeling waar ik graag meer van zie. Met IJsland hebben ze al laten zien dat ze het best goed kunnen als ze willen, ook al zijn daarna nog wat halfslachtige projecten geweest. Het kan nooit kwaad om het park naar een hoger niveau te tillen.