Het origineel was inderdaad vlak van onderen en had niet zo'n.. tsja... eikel-vormige top.
Voor de rest zijn er vaak genoeg werkende exemplaren ten toon gesteld. Er staat er zelfs eentje in Alton Towers, al staat deze (helaas) nooit meer aan (wachtrij van Th13teen).
Voor een imposant stationsgebouw heb je echter weinig aan die werkende versies die relatief klein zijn. Je wil iets imposants kunnen neer zetten, dus is de keuze logisch om dan te gaan voor het model dat Tesla ooit zelf gebouwd heeft (of althans: Iets dat er weel wat op lijkt). Dat dit dan niet kan werken: Tsja, dat moet je erbij nemen.
Op zich zal ik de lichtshow op de toren eens in het echt moeten zien.. je zou best met ledstrips het effect van een soort statische electrischiteit door de toren kunnen nabootsen, maar het lijkt er niet op dat ze die moeite genomen hebben. De zoeklichten zou ik van de ene kant kunnen zien als de bliksem die van de toren weg schiet.. maar als ze zo werken als het in de afbeelding lijkt, denk ik dat ze veel meer de illusie weg halen dan dat ze het versterken.