Taronco Ik ben enorm HYPED voor dit gehele project. Kijk er naar uit in 2024 weer eens naar Europa Park te gaan!
BAVI Ik vind het gaaf, dat de track zo fragiel uitziet. Gaan toch best flinke treinen over als het klaar is.
The_Bullgod Het lijkt er op de de spike toch lager word dan vooraf gehoopt. Bron: https://coasterfriends.de/freizeitparkforum/index.php?threads/2024-neuheit-voltron-neue-achterbahn-im-neuen-themenbereich-kroatien-europa-park.14261/post-1246558
Michael Volgens mij is de spike even hoog, alleen is er een extra support toegevoegd aan de constructie
Taronco Nee de supports zijn het zelfde en de spike heeft geen lang recht stuk maar stopt gelijk na de buiging.
Trollenbol Of de spike alsnog even hoog is, volgens mij niet, maar die support geeft wel een vertekend beeld hoor. Op de tekening is de support even hoog als het heuveltje links ervan, terwijl die op de bouwplaats een stuk hoger is, waardoor de spike in vergelijking lager lijkt.
Michael De support is inderdaad dezelfde, maar de kijkhoek is wel meer naar rechts vergeleken met de tekening. Dus volgens mij kijken we er dan ook een beetje vertekenend op.
Coasterfrenzy Michael Dat kan nooit zo enorm veel zijn. De referentie blijft het verschil tussen einde track en de bovenste support. Hoe je ook rondom de track draait, gaat het viepoint hier bar weinig in verschillen. In elk geval nooit zoveel als het verschil dat we nu zien. In principe zou je overigens ook gewoon de crossties kunnen tellen vanaf de laatste aansluiting in de track.
TuttiFrutti Iemand een idee waarvoor deze horizontale stukken zijn? Netten lijkt me niet realistisch op dit punt in de baan. Hoewel, edit: in de plannen staan wel netten op de camelbacks. Vreemd! (Uit een recente Instagram video van Europapark)
-Thijs- Misschien een hele stomme vraag, maar waarom zou je netten willen hebben onder een camelback? De spullen die mensen bij zich hebben vliegen dan toch juist de lucht in in plaats van dat ze in de netten belanden? Ik zie niet echt het nut van die netten dan 😅
luc136 De meeste spullen die ik ken vliegen niet tot in het oneindige de lucht in. What goes up… 😉 Maar door die airtime lijkt de kans dat er iets uit je zakken vliegt op een camelback me juist hoger. Dus dan klinkt het eigenlijk logisch om specifiek daar netten op te hangen.
Coasterfrenzy luc136 De meeste spullen die ik ken vliegen niet tot in het oneindige de lucht in. What goes up… juist.. maar doordat het eerst omhoog gaat, komt het wel een behoorlijk eindje pas weer omlaag. Oftewel: Buiten de netten. Ik vermoed dat het simpelweg een voorschrift is. en dan wordt wel vaker niet verder gekeken dan de neus lang is.
Jules Zouden 't geluidsschermen kunnen zijn die 't geluid wegkaatsen richting de lucht en weg van 't dorp?
Taronco Volgens mij gaan deze 2 stukken track over een bedrijfsweg dus daarom hangen er netten. Daarom staan sommige supports ook schuin omdat ze niet in de weg geplaatst kunnen worden.