Shesterfield
Die 5% is duidelijk bedoeld op die ultieme sensatiecoaster.
Met Intimidator 305 haalde ik een voorbeeld aan dat ik onder de ultieme thrill bedoel.
Dit is niet iets waar Otto Normalverbraucher op zit te wachten. Of Otto moet dapperder zijn als Truus uit Delft of de vele Average Joe's die deze baan duidelijk links laten liggen. Iets wat wij als fans maar al te graag hebben, want wie wilt nu niet op zo een toppers zonder wachten.
De overige banen die je aanhaald zijn topbanen, maar plaats ik persoonlijk echt net dat trapje lager qua sensatie.
En passen die wel in Europa Park?
Dan heb ik het natuurlijk niet over de beleving van zo een baan, dat het stuk voor stuk topbanen zijn,daar twijfelt niemand over. Maar zijn het allemaal Eyecatchers, in mijn ogen niet...
Daar ging heel je post over oorspronkelijk, de roep om een eyecatcher, een baan die van ver de mensen naar binnen trekt. Met SiSta hebben ze deze baan al. De enigste baan die nog meer effect zou hebben is een RedForce/Kingda Ka-achtige baan.(Puur qua uitstraling, niet qua rit)
Of SiSta tegenvalt is een heel andere discussie in mijn ogen. De baan doet zijn werk als Eyecatcher en ik ken genoeg mensen(die zeker al wat ervaring hebben met meerdere topbanen) die SiSta echt geweldig blijven vinden. Dat is een discussie van smaak en voorkeuren. Ze zijn misschien meer fan van de zachte floater airtime ipv de agressieve ejector airtime.
Wat ik bedoel met of deze opgesomde banen wel passen in Europa Park is eigenlijk het volgende:
Ze hebben ze al in de ogen van de standaard bezoeker.
Taron? Voor de gewone bezoeker is Blue Fire bijna hetzelfde.
Hyperion, Kondaa: Silver Star
Zadra, Untamed: Wodan
Zijn deze banen beter? Ja!
Gaat de investering van +20M een meerwaarde zijn voor het park?
Ik vind van niet.
Bouw voor dat geld een baan die origineel is en er misschien uitspringt.
Kan de geplande coaster dit worden? Ja, het type heeft het volle potentieel hiervoor.
Met de laatste toevoegingen van Europa Park in gedachten heb ik er wel vertrouwen in dat het thematisch sterk zal zijn en dat ze er in slagen hun aanbod te versterken.