Trollenbol Ja, ik zie dat je gelijk hebt. Heb daarom nog eens andere kaartjes opgezocht, maar die laten hetzelfde zien. Dus of ik doe een foute aanname dat de puntjes bomen zijn of er ontbreken er heel wat op dat stuk;
Hoe dan ook, ik heb deze keer wel hoop dat men de bomen laat staan want een speelbos zonder bomen lijkt me bijzonder vreemd.
Overigens vind ik het idee van een speeltuin in het Ruigrijk wel echt top hoor. Het is inderdaad iets dat eigenlijk elk rijk binnen de Efteling wel nodig heeft, net zoals ze allemaal een zitgelegenheid hebben qua horeca. Over het ontwerp, dat vind ik geen tekenstijl die bij de Efteling past. Het doet me denken aan een lokale speeltuin van een gemeente aan de rand van een bos. Dat is soms verrassend leuk, maar van de Efteling verwacht ik wat anders. Het is net als bij Max & Moritz een hoog middelmatigheidsniveau dat in een park als Duinrell of Hellendoorn niet zou misstaan. Sterker nog, als je zegt dat het voor 1 van de twee parken bedoeld is zou ik het direct geloven en enthousiast zijn. Dat is ergens een compliment, maar niet voor de Efteling. Van een Europese topper verwacht ik meer dan dit. Er is een hoop aan dit ontwerp. Het eerste ontwerp van Max&Moritz heeft ook nooit het levenslicht gezien. Laten we hopen dat dit ook enkel een impressie is die nog niet aan de realiteit voldoet.