Ik ben Nest dit weekend ook eens in het echt gaan bekijken. Qua stijl vind ik het nog steeds niet echt lekker in de Efteling passen. Maar qua locatie voor een speeltuin snap ik het echt wel. Het is gewoon handig om door het park verspreid meerdere speelgebieden te hebben en dit was een hoek van het park waar dat echt ontbrak.
Ik had vooraf al wat stukjes an de yel gehoord die in het gebied te horen is en die zou ik liever gisteren dan vandaag horen verdwijnen. De rest van de muziek vind ik eigenlijk best leuk. Zoals bekend horen we bekende thema's maar dan uitgevoerd met instrumenten die goed herkenbaar zijn voor kinderen, of dat is in ieder geval het idee erachter. Ik vind het vooral lekker zomers en vrolijk aan doen. En zeker met zo'n heerlijk zonnetje erbij maakt dat wel dat het een fijn sfeertje geeft.
Dan de Kurkentrekkers, voor mij toch eigenlijk de main event van Nest aangezien ik geen kinderen heb en door de corona maatregelen op dit moment niet van de glijbaan mag (iets met leeftijd enzo 😉). Dit is gewoon echt een hele leuke (Instagrammable) en vooral lekkere snack! Vooraf had ik verwacht dat men het "brood" zelf gewoon kant en klaar zou hebben liggen en alleen de toppings toe zou voegen. Dat bleek tot mijn genoegen niet te kloppen. Het brood zelf word namelijk ook vers gebakken. Een medewerker is de hele tijd bezig om deeg rond een soort van klossen te wikkelen, die daarin in een draaien oven gaan en daarna op een rekje nog even wat afkoelen voor deze gevuld worden voor de klant. Ikzelf ging deze ronde voor de chocolade variant maar ga ook zeker de andere smaken nog eens uitproberen want het smaakte zeker naar meer 🙂
Het enige wat ik echt niet snap en John ook al terecht aan gaf, waarom zit dit horeca punt verstopt in de speeltuin!? Natuurlijk is het goed om in zo'n speelgebied een stukje horeca te verwerken maar een uitgifte puntje ook aan de buitenkant van het gebied was niet verkeerd geweest is mijn ogen. Nu heb je als park eindelijk een unieke snack die je niet zo snel ergens anders zal tegen komen (buiten eventueel de hartenkoek) en die verstop je dan in een speeltuin. Ik snap best dat als we straks van corona af zijn en de nieuwigheid er een beetje af is de rij voor Nest zal verdwijnen maar dan nog zit dit horeca punt verstopt in een speeltuin waar mensen zonden kinderen niet zo snel zullen komen. Laten we dus hopen dat de Kurkentrekkers binnen Nest een succes worden zodat we ze ook elders in het park gaan terug zien!
Hier trouwens nog wat foto's van het puntje, bereiding en eindresultaat 🤤