Mark Het zou wel zonde zijn als wéér een flatride verdwijnt waar geen minimum lengte op zit en het hele gezin van kan genieten.
Daar heb je 100% gelijk in. De Efteling mag gerust een stuk of 3-4 nieuwe kleine flatrides toevoegen die geen lengte-eisen o.i.d. nodig hebben (of onder 1m met begeleiding). Het aanbod kleine attracties t.o.v. grote attracties vind ik persoonlijk sowieso al redelijk scheef staan in de Efteling in vergelijk met andere parken als europa-park, Phantasialand en zelfs Toverland, zelfs voordat de polka weg ging.
Terugkomend op het hoofd-onderwerp van dit topic, blijft de keuze om een speeltuin in Ruigrijk te bouwen echt de beste keuze, persoonlijke kritiek op de uitvoering ervan daargelaten. Een vervangend-flatride was wellicht ook een mooie optie geweest, maar vergeet niet dat die uitbreiding ook nog staat te wachten en daar kwamen ook een redelijk aantal attracties bij, waaronder ook 1 of 2 kleinere rides geloof ik. Geen idee hoeveel informatie daar eigenlijk over naar buiten is gebracht.
Tevens liep ik vandaag even door Ruigrijk, en ik vond dat open plein bij de Oost eigenlijk wel mooi staan. Een ideale plaats om weer eens wat entertainment op te zetten, mocht de Efteling ooit entertainment weer belangrijk gaan vinden in het park haha. Mijn grootste zorg met de komst van Nest blijft toch het stukje infrastructuur daar tussen de burger backery en python door. Ik ben heel erg benieuwd wat hun gedachtegang was om daar nog maar 1 enkel pad te behouden, vooral gezien dat pad ook gebruikt MOET worden indien er hulpdiensten o.i.d. bij de DVH of JedD te pas moet komen en het rete druk is in het park.