laprikantan Vind ik een rare, ik neem aan dat ook ouders hier langs moeten en daar is ook de uitstraling voor bedoeld.
Als volwassen persoon ga je niet in die speeltuin spelen. Dus je bent niet de doelgroep om er gebruik van te maken. En als ouder zijnde van kinderen ben je tevreden als de kids plezier hebben (wat ze ongetwijfeld hebben in de speeltuin) Dus dat hele gezeik over hoe het eruit ziet heeft 0 invloed op de doelgroep. Of je moet zo'n ouder zijn dat je je kind niet laat spelen in een speeltuin die jij als volwassene niet mooi vind.
Piet_Verdriet Met die instelling was de Efteling niet groter geweest dan enkel de eerste 10 sprookjes in het sprookjesbos.
Dat heeft er werkelijk helemaal niets mee te maken. Het gaat hier over een speeltuin die wordt gebouwd, waarvan veel forumleden vallen over het feit dat er felle kleurtjes gebruikt worden, en de theming niet is zoals zij het liefst hadden gezien. Deze speeltuin wordt gebouwd omdat er behoefte was in ruigrijk aan iets voor de kleintjes. Zo'n dergelijke toevoeging hoeft niet zo extreem aangekleed en mooi te zijn zoals de station van een achtbaan.
De efteling is groter geworden dan die 10 sprookjes omdat zij een bredere doelgroep wilde aanspreken. En daarom zijn ze destijds ook afgeweken van de sprookjes, en hebben ze een grote kale achtbaan neergeplempt. Die instelling, afwijken van de gebaande paden is precies wat ze nu doen, maar dan omgekeerd voor de jonge doelgroep met Nest! en Max en Moritz. Maar nu valt iedereen daarover.
Is dat dan niet juist heel ironisch dat we daar nu over vallen?
Ja het kan vast allemaal mooier en beter. Maar dat kon de bob 40 jaar geleden ook, en de python kon destijds ook beter aangekleed worden. Carnaval festival kon ook beter opgeleverd worden dan de kale blauwe loods die het toen was. Vogelrok kon beter, Pandadroom kon beter.
Alles kon beter. En alles zal ook altijd beter kunnen. En verbeteringen voer je naderhand door.
Het moment dat iets perfect is zal er nooit zijn. Het zal hooguit tegen perfectie aanzitten.
En ja, het is een forum om te discussiëren. Maar een discussie voer je met argumenten. En persoonlijk lees ik zeer weinig argumenten, en vooral aannames en persoonlijke smaken die als feiten worden uitgespuwd. Dat stoort me nogal. Maar dat vind ik persoonlijk heel erg tekenend voor pretpark forums.
Als iets buiten je doelgroep valt wordt het vanaf de concept tekening met de grond toe afgebrand als n slechte toevoeging. Maar als het binnen jouw doelgroep valt, wordt alles al helemaal opgehemeld als er pas een stalen of houten skelet staat (zie de bakkerij) Er is letterlijk nog niets te zien hoe het eruit gaat zien, en of het gaat lijken op de tekening. Wellicht verven ze straks de muur knal roze. Maar iedereen is al helemaal in love. Puur omdat het concept ze aanspreekt. Ik vind dat gewoon heel tegenstrijdig en lachwekkend.
Maargoed, ik zal dit topic wel met een grote boog ontwijken. Dan lees ik in juni wel alle lovende reacties van ouders die er met de kids geweest zijn op facebook & andere pagina's. 😉 Daar moeten ze het in de Efteling tenslotte toch van hebben. Gezinnen die geld uitgeven.
En laat ik eerlijk zijn, ik had ook m'n twijfels aan deze uitbreiding (zeker icm het verdwijnen van de polka marina) Maar als ik deze speeltuin zie, dan vind ik het verrekte jammer dat ik het in mijn jeugd moest doen met het kleuterhof en die slappe speeltuin tussen villa volta en het lavenlaer in. Deze speeltuin is zoveel meer avontuurlijker, biedt zoveel meer opties en ziet er voor een kind vele malen aantrekkelijker uit dan die groene ouderwetse speeldingen in dat zand in marerijk. Als kind vond ik een speeltuin in een dierenpark vaak ook leuker een aantrekkelijker, dan wat er in de efteling stond 🙂