Trollenbol Loekiloeki Het is komkommertijd en er gebeurt verder niks interessants in Kaatsheuvel. Had liever gezien dat we nu konden discussiëren over de bouw van Vrouw Holle maar daar heeft de Efteling niet voor gekozen.
Precies, alhoewel ik liever de bouw van de circus coaster in strookrijk had gevolgd 😄
broodje123 Als mensen hier zich beter ingelezen hadden ontdek je dat het haast onmogelijk is een professionele speeltuin te bouwen zonder veel bomen te kappen. En de naam speelbos is misschien niet helemaal goed gekozen, maar een speeltuin is moeilijk te bouwen zonder bomenkap. En aangezien mensen meer willen, komt er een spectaculairdere speeltuin ook, en daar moeten bomen ook helaas voor weg. Maar een bos staat vaak minder vol dan je denkt. Het is waarschijnlijk ook veel laagbegroeing, en het was naar mijn mening nou ook niet een goed kwaliteitsbos, met veel menging tussen soorten. En het is goed dat de beplanting rondom Nest! ook eens een upgrade krijgt. Een groen upgrade lijkt niet altijd een upgrade, maar is het vaak wel. En helaas zijn de boomkeuringen extreem streng, ondanks dat de Efteling dat ook niet zou willen waarschijnlijk.
Je haalt heel veel verschillende argumenten aan, maar het grootste deel (een bos staat minder vol, laagbegroeiing, soorten, geen goed kwaliteitsbos, menging van veel soorten etc etc vind ik niet echt een argument over Nest.
Met een stukje onderhoud van het bos had je dit ook prima kunnen regelen en dan had het er volgend voorjaar weer mooi uitgezien natuurlijk.
Is de vraag dan niet vooral, komt Nest dan niet gewoon op een foute plek.