broodje123 Je kan het niet eens fans of liefhebbers noemen, zoveel kritiek dat de meeste geven 🤣
Mee eens hoor. Een beetje kritiek moet kunnen uiteraard. Maar sommige geven zoveel kritiek en bombarderen letterlijk alles al ruim voordat er ook maar iets gebeurd is. dat ik me afvraag hoe het ooit hun hobby is geworden.
Terug naar het onderwerp: er is nooit gezegd dat er geen bomen zouden sneuvelen. Maar dat er zoveel mogelijk behouden wordt. Dat betekent dus dat elke boom op de plek waar de speeltuin komt te liggen moet sneuvelen, en alles er omheen blijft staan. Als ik ik kijk naar de foto's is de footprint van de speeltuin nu in die vorm ongeveer gekapt. Kijkende naar google maps staan er ook behoorlijk veel uit de kluit gewassen struiken tussen die je bijna voor boom zou aanzien. En daar gaat ook gelijk een deel heel fout met de kritiek op 't forum over het verdwijnen van bomen.
De efteling stond vroeger bom vol rododendrons en andere grote groene struiken. Want het zijn de struiken waar je tegen aan kijkt. Van een boom zie jij alleen de stam, tenzij je al die jaren vroeger naar boven hebt gekeken? Voordat we weer terug grijpen naar de bob:
- Daar zijn wel een hoop bomen gekapt
- Daar stonden ook enorm veel uit de kluiten gewassen struiken tussen die geen boom waren.
- Het stukje groen wat tegen de spookslot gaanderij is gekapt is in mijn ogen onnodig verwijderd en eeuwig zonde. Daar mag terecht over geklaagd worden.
Dus mensen, wacht nou even af, er moet nog een hele speeltuin met rolstoelhelling gebouwd worden. Rondom de contouren van het speelbos blijven de bomen gewoon staan. En zo niet, kunnen we achteraf alsnog klagen. Dat het ''bos'' beleving dan een beetje weg is kon iedereen wel verwachten, de naam speelbos is gewoon super onhandig.
Daarnaast is een speeltuin zoals die vroeger was in de efteling (letterlijk een bos met speeltoestellen) niet meer mogelijk met de normen van tegenwoordig, helaas.