Meint Wel slim, een ervaring van duizenden euro's aanbieden waar 20% van de tijd wordt doorgebracht in een pretpark waar je voor wat tientjes ook heen kan.
Met een tientje ben je in Walt Disney World nog geeneens op de parkeerplaats 😉 Voor entree en voorkruipen voor de populairste attractie van het resort ben je wel iets meer kwijt. Laat ons eerlijk wezen: voor een saaie (en naar mijn mening lelijke) standaard kamer zonder park uitzicht in het Grand Floridian tel je ook 750-1000$ per nacht neer. Zonder eten, zonder parkeren, zonder entree. En als je uitzicht wil hebben op het pretpark komt er 400$ per nacht bij. Als je het optelt is 4800 voor 2 personen in dit Star Wars hotel inclusief non stop vermaak en eten geeneens zó absurd als dat het lijkt.
Ik heb op de Disney Cruise non stop deelgenomen aan activiteiten, en meer dan simpele bingo’s, teken cursussen, rondleidingen, baby races (geen grap), Trivia spelletjes en meet & greets was dat overdag niet. En toch vond ik het geweldig. En ook daarvoor betaal je een premium prijs. Het is de setting en de extra touch die het bijzonder maken.
Nu is qua prijs deze ervaring een enorm stuk hoger, maar ook hier zal een simpel kaartspelletje eenvoudig om te vormen tot iets bijzonders. En laat ons eerlijk zijn: er is een markt voor. En die markt is niet de gemiddelde mens.