Progress Dit lijkt me dus echt coronagedreven en minder een budgetkwestie.
Dat denk ik inderdaad ook, dat dit vooral bedoeld is om veilig de typische winterse Efteling accenten te krijgen zonder de volksgezondheid schade aan te doen.
Overigens prima dat men weer Oud&Nieuw gaat organiseren, maar als je zo een concept uitrolt (zonder vuurwerk, met lichtshow) zou je dat volgens mij met kleine aanpassingen de hele maand december als exclusieve avond kunnen verkopen op bijvoorbeeld de zaterdagen tijdens de advent in december. Gooi je theater open voor exclusive dining vooraf en/of andere eventlocaties zodat je nog meer omzet kan genereren. Je hebt alle capaciteiten gewoon in huis en staat allemaal niks te doen. Laat het omzet genereren om een hap uit die verliezen te halen ipv alleen te zorgen dat je operational excellence “op niveau” terugkomt/blijft.
Als katalysator en voor promoties doe je de derde zaterdag van november een try-out voor je meest loyale abonnementhouders en gebruik die sfeerbeelden en mond tot mond reclame om daarna reclame te maken voor de overige avonden. Doe er wat ticket give aways bij op de radio zodat je twee weken lang top of mind blijft en ik denk dat het best een succes kan worden. En daarmee kan je je oud&nieuw avond ook weer exclusiever en duurder maken.