Er staat al een mooie video hierboven van onze gezellige dag in Bobbejaanland vorige week. Laat ik daar ook even wat fotootjes aan toevoegen!
Een dagje Bobbejaanland dus, heerlijk georganiseerd door Arco en Sanne (en het park zelf natuurlijk) voor een groep van pak 'm beet 70 pretparkfans. Met een lunch, avond-ERT en avondeten was het programma al mooi gevuld, maar er was nog een belangrijke reden om naar Vlaanderen af te reizen: in Lichtaart hebben ze dit jaar namelijk eindelijk weer eens een grote achtbaan geopend. Het nieuwe speeltje heet Fury, is gebouwd door Gerstlauer en rijgt op klein oppervlak een serietje inversies achter elkaar. Bovendien haalt hij, na een drievoudige lancering, een topsnelheid die achter de komma nog nét iets hoger uitkomt dan de Goliath. Dat was dus wel iets wat geprobeerd moest worden!
Wat ik wel even moet vermelden is dat Bobbejaanland en ik absoluut geen band met elkaar hebben. Mijn vorige bezoekjes aan dit park zijn op één enkele vinger te tellen; in 2016 bezocht ik het park op een stralende zomerdag omdat deze hiaat tussen mijn coasterbingo's wel behoorlijk begon op te vallen. Het was toen angstaanjagend druk, we hebben alle achtbanen gedaan met een wachttijd van ongeveer drie kwartier (per stuk!) en uiteindelijk zelfs twee-en-een-half uur gewacht voor Mount Mara. Aan de rest van het park waren we niet of nauwelijks toegekomen. Tijd dus voor een herkansing!
Hee, een pretpark!
En we mogen naar binnen. Lang leve het spotgoedkope Slagharen-abonnement
Allereerst lopen we in optocht naar deze plastic-fantastic-meneer...
...want die bewaakt de wachtrij van Fury!
Triple-launch. Dat trucje ken ik zo langzamerhand wel, maar het is toch ook wel weer tof
Het gebied ziet er, zeker naar Bobbejaanland-maatstaven, prima uit. Minder plastic-fantastic dan die knakker op het voorplein in elk geval
En, wat vonden we ervan? Laat ik allereerst zeggen dat ik met heel lage verwachtingen naar deze achtbaan toe ging. Alweer een triple-launch.... Alweer een serie Gerstlauer-inversies.... En dan nog dat gedoe met achteruit het parcours afleggen. Het deed me allemaal niet zo veel. Ik vond de baan, met het typische Gerstlauer-mikado aan supports, er op foto's bovendien bijzonder lelijk uit zien.
Maar tot mijn verbazing had ik in de week dat de baan intussen open was voor publiek louter lovende reacties gehoord. En na een paar ritjes kan ik zeggen dat ik me daarbij aansluit. Ja, natuurlijk, het is een (vrij korte) Gerstlauer-baan en geen enorme B&M. Maar hij loopt soepel en heeft een paar erg toffe elementen; met name de G-krachten in de laatste ovale looping zijn het vermelden waard. Bovendien was de baan tot mijn grote verbazing achterwaarts erg goed te doen, minstens net zo tof als vooruit en misschien zelfs iets leuker. Tof apparaatje dus, daar in Lichtaart!
Tijd voor de rest van het park. Dit blijft de saaiste spinner die ik ken. Gelukkig draagt hij dat met zijn zwart-op-zwart-met-zwarte-karretjes-kleurenschema ook al uit
Waterpistooltjes! Tof op deze bloedhete dag! En ook Sven vond ze leuk, vooral om aan te sabbelen dan
Vorige keer niet kunnen doen. En blijkbaar ook weinig aan gemist. Eerst een tijdje kabbelen, dan de toffe draaikolk, en dan weer terugkabbelen naar het station
Dit zou een toffe achtbaan zijn. Als hij tenminste soepel door de baan ging
Toffe kiddie! Tot de bouw van Fury wellicht de beste baan van het park, afhankelijk van hoeveel nostalgie je voelt bij Revolution
"Jaa, als je de bootjes helemaal vol doet splasht deze extra hard!!" zeiden ze. Nou, dat hebben we geweten. Sodemieter, ik zou niet verbaasd zijn geweest als de hele boomstam tot de rand vol had gezeten. Amper meer een droge draad aan het lijf. Maar verder wel een toffe attractie, al hadden we amper tijd om ervan te genieten
Owja, die staat er ook nog. Ik vind het niet zo'n rotbaan als andere mensen hier op het forum, maar ik heb gewoon een hekel aan die rolls.... helaas heeft-ie er daar drie van
Ook niet kunnen doen bij mijn vorige bezoek. Erg tof apparaat!! Voor twee zwaaien althans.... Kom op Bobbejaanland, geef deze kanjer een fatsoenlijk ritprogramma!
Hee... Hier lijkt een ERT te gaan beginnen
Ja hoor, nog even een paar keer lanceren...
... en lekker over de baan razen. Tof dingetje hoor!
Ik merk nu dat ik eigenlijk bij bijna elke foto een negatief of sarcastisch onderschrift heb gezet; bovendien heb ik van een dagje in dit park minder foto's dan van een paar uurtjes die ik twee dagen later bij Untamed doorbracht. Het geeft wel een beetje mijn mening over Bobbejaanland weer. Ik heb het echt niet met dit park. Het ziet er verlopen uit, er staan bijna geen echt interessante attracties. Nee, de band met Bobbejaanland zal niet gauw groter worden, ook niet met Fury erbij.
Dat neemt echter niet weg dat ik een heel toffe dag gehad heb! Voor een bezoekje eens in de vijf jaar is Bobbejaanland een prima park. Het was vandaag erg gezellig, de hitte was goed te hebben, we hebben ondanks wat gedoe prima gegeten, en dan nog een toffe nieuwe credit (met ERT) op de koop toe. Dank dus aan Arco, Sanne en het park voor de organisatie, en dank aan al die toffe mede-meetinggangers voor de gezelligheid vandaag!