Je moet er iets voor overhebben, om 5:15 ging namelijk de wekker, maar dan heb je ook iets. Inmiddels de attractie 4 keer gedaan en ik kan niet anders zeggen dan dat deze totaalervaring zijn gelijke niet kent in de pretparkwereld. FAN-TAS-TISCH😱 En dan ben ik ook nog eens een persoon die de Star Wars films écht niet leuk kan vinden 😉
Zonder hopelijk te spoileren (ik ging zelf ook spoilervrij de attractie in en dat is ongekend veel waard): het totaalplaatje is iets wat ik nooit gedacht had te ervaren. Het is onmogelijk te vergelijken met welke attractie dan ook en geeft je een storytelling kick die niet te beschrijven is. Het laatste gedeelte (waar het uiteindelijk natuurlijk om draait) voelt als een verlengstuk van het voorgerecht en wekt adrenaline op zoals geen ander van dit ritsysteem type dat ooit heeft gedaan.
Gedachten die me na de paar ritten ontspringen: waarom rijdt Symbolica in godsnaam op standje scootmobiels als dit mogelijk is? - Stormtroopers en andere gemaskerde StarWars figuren zijn voor Disney natuurlijk wel extreem simpele animatronics want: geen bewegend gezicht - wat bijzonder dat dit gebied een opvallend donkerder kleurenpalet heeft dan de versie in ANAHEIM, of mijn ogen moeten me bedriegen - My God wat is dit personeel goed ingespeeld zeg, we zijn zelfs naar guest relations gaan om een compliment over een bepaalde persoon door te geven - het decor van de rit is niet het meest indrukwekkende ter wereld maar op de een of andere manier is de totaalervaring dat wel - welke zieke geest heeft in godsnaam deze onwijs toffe combinatie van elementen bedacht, diegene verdient een standbeeld.
Beste pretparkervaring ter wereld momenteel? Zonder enige twijfel! Dit is iets wat iedere pretparkfan ervaren moet hebben. Als je alleen naar het atttactie gedeelte kijkt zonder alles dat eraan vooraf gaat: beste attractie ter wereld? Nét niet. Daarvoor is het decor van Pirates in Shanghai nét dat stukje verbluffender.
Wij zijn vandaag van opening (6:30) tot sluit (20:30) in Hollywood Studios geweest en hebben nog geeneens alles gedaan wat we wilden. We hebben bij de Millenium Falcon 25 minuten gewacht en verder was de langste wachttijd 10 minuten bij de Tower of Terror. Druk was het dus zeker niet en tóch hebben we ons 14 uur vermaakt. Zeker met de nieuwe Mickey attractie op komst is dit een park wat méér dan dagvullend is en eindelijk volwassen geworden is. Van de zondebok van Walt Disney World naar een van de kroonjuwelen, dat doen ze toch goed daar in Orlando. En vrijdag? Dan sluiten we met veel plezier weer aan voor het ervaren van dit spektakel 😃✨
Vragen over boarding systemen, andere praktische zaken of juist over ervaringen? Kom maar op 😉