De Efteling en infill attracties; dat is al een oude discussie. De Efteling zelf ziet zaken als het Lavenlaer, Sprookjesbos en de verschillende draaimolens ook als infillattractie. Hoewel je kunt betwisten of de attractieve waarde van een kijk-attractie dezelfde is als die van een 'pukeride', ben ik wel blij dat de Efteling niet vol staat met allerhande soorten molens en (goed aangeklede) kermisrides. Zeker de hier genoemde Starflyer mag van mij vér uit Kaatsheuvel wegblijven.
De Zes Zwanen is een mooi voorbeeld van hoe het óók kan. Een molentje wat een mooie scène laat zien. Wat mij betreft zou de Efteling zich daarop kunnen richten. Een demolition derby bij Symbolica bijvoorbeeld. Een nabootsing van de troonzaal waarin Pardoes onze voertuigen betovert waardoor ze gaan dansen. Eventueel onder afkeurend toezicht van OJ Punctuel. Die molens hebben net dat extra'tje door een bijzonder ritsysteem. In Ruigrijk (daar hebben we het hier ten slotte over) zou je iets met een Twist 'n Splash kunnen doen, of een variant daarop die onlangs gepresenteerd werd.
Een mooie klassieke Wellenflug is iets waarvan ik me oprecht afvraag waarom het nog niet in de Efteling staat. Zo'n grootse zweefmolen past perfect bij het Anton Pieckplein of het Carrousselpaleis. Zelfs in de omgeving van het Dwarrelplein zou het een toevoeging zijn, paar mooie fonteinen eronder en je bent er.
Volgens mij heeft de Efteling met Baron 1898 een droptoren héél laag op het prioriteitenlijstje gezet. Bij Lummels heb ik altijd mijn twijfels gehad. Zo'n Heege torentje waarbij je jezelf omhoog trekt lijkt me wel tof. Jaap & de Bonenstaak of De Prinses op de Erwt zijn daar mooie thema's voor. Dat zou ook weer een mooie toevoeging aan het Sprookjesbos zijn.