Mich Voor zover ik weet gaan ze nu enkel een hek plaatsen om het binnen parkgrenzen te trekken en op termijn langzaam aan gaan beginnen met leidingwerk en dergelijken. Ik verwacht zelf pas rond 2026/2027 de eerste echte werkzaamheden voor een nieuwe attractie ergens in dit gebied.
Jeroen_uit_tilburg Er was al heel lang duidelijk dat dit er nog zou kunnen liggen, dus dan hadden ze eventueel al toch veel eerder actie kunnen ondernemen vanuit de gemeente of dergelijke organisatie om hier een opgraving te doen.
Mwah. Zoals ik het begreep uit het interview met een historici, was er vaag bekend dat er ergens in dit gebied iets zou liggen. Maar het had net zo goed aan de andere kant van de N261 kunnen liggen. Dan is 't zoeken naar een speld in een hooiberg. Ik snap dus wel dat ze hier niet actief naar zijn gaan zoeken de afgelopen jaren.
Daarnaast merk je toch vaak dat dit soort vondsten vaak per toeval gebeuren tijdens grondwerkzaamheden. Dit is vaak ook wel ingecalculeerd in de planning. Soms heb je dan 'geluk' als projectmanager, soms wat minder. Maar zoals ik al zei, ik verwacht hier niet snel een attractie, dus ze hebben alle tijd voor extra onderzoek 😉