Coasterfrenzy Nogthans is het Disney Park in Parijs juist het park met de meest thrills in de hele groep. We hebben RnRC, De heftigste space mountain, de heftigste versie van ToT en hoewel relatief klein hebben we ook nog indiana jones en een toch wel pittige crush coaster.
Dat kwam (als ik mij niet vergis) omdat het voor Disney in Europa wél interessant was om mee te concurreren, juist omdat in Amerika die achtbaanmarkt al best verzadigd was en in Europa nog niet zo.
Dat over die "heftigste versie van ToT" komt voor mij echter volledig uit de lucht gevallen, die van ons was toch gewoon een identieke kopie van die uit Californië? Nu dan wel met die "random" drop sequences, maar die hadden ze in de VS ook al een stuk eerder. Ik heb zowel onze Tour de la Terreur als Mission Breakout gedaan, maar qua intensiteit merkte ik geen verschil.
Jeff82 staat er wel een wereldklasse darkride
Er staat ook een grote loods in het midden van het park met een paar opgeplakte torens en een onafgewerkte zijmuur die het hele jaar door zichtbaar is, omdat de groenafscheiding maar niet lekker wilt groeien. Qua verhaal loopt het ook niet echt lekker, als je er iets te lang over nadenkt valt alles in elkaar. Zeker indrukwekkend gezien budget, maar ik vind die waardering persoonlijk wel iets te hoog. Symbolica had voor mij in ieder geval niet hetzelfde wauw-effect als Indiana Jones Adventure of Rise Of The Resistance.
Maar back on topic: ik blijf geloven dat een gigantische thrill coaster wel het laatste is wat de Efteling nodig heeft. Ik zou het persoonlijk ook veel interessanter vinden als ze die hoogte gebruiken voor een goed gethemede droptower.