Mark Je hebt een punt! Ik zat meer in de hype van toffe launch coasters in mijn hoofd die de laatste tijd gebouwd zijn en het effect van 70+ meter creëren door de launch.
Ik zou graag ook wat anders als een achtbaan zien van 60 meter.
Inderdaad.. bij een top-hat en dergelijke maakt die hoogte veel minder verschil.
Hetzelfde effect heb je bij een Space Shot Vs. Een Drop toren. Bij een Space Shot maakt de hoogte eigenlijk amper uit, bij een drop des te meer (alhoewel er een punt komt dat het daar ook niet meer uit maakt, maar dan zit je ver voorbij die 60).
Ik denk dat als de Efteling hier iets hoogs gaat zetten, ze iets willen wat ook mooi staat en een beetje als uithangbord gebruikt kan worden richting de naastgelegen N-Weg. Een lifthill staat dan wellicht toch iets mooier/klassieker/passender dan een top-hat oid.
Als ze dan een structuur laten bouwen waar ze wat Efteling Figuren in kunnen verwerken die dan als reclamebord richting de weg kunnen dienen kan dat best mooi worden. (je kunt bijvoorbeeld een paal laten uitzien als langnek die de track op zijn hoofd balanceert. Heel goedkoop te maken: Enkel de paal een afwijkende kleur geven en een hoofd er op maken).
Het hoge gedeelte wil je dan uiteraard wel redelijk "buiten" het park hebben liggen, zodat het vanuit het park niet al te storend is.