Charlatan De vraag is hoe we dit moeten opvatten. betekent 'aan de beurt zijn' dat er tussendoor niks groots geopend wordt? Ik vraag me dat af.
Ik probeer enkel een link te leggen tussen de uitspraken van Fons en de berichtgeving dat de Efteling tot 2028 geen extra stroom kan krijgen.
Dan wordt het lastig ook maar iets te openen tussen 2024 en 2028. De jaartallen van de opmerkingen van Fons dat ze in 2027 gaan beginnen aan Strookrijk (dus in 2028 open) en het feit dat er na 2028 pas weer meer stroom gevraagd kan worden passen wel heel goed op elkaar. Toeval of niet?
Met het artikel van Looopings wordt het zoals je terecht opmerkt niet duidelijker. Het echte interview in FD kan ik niet lezen.
Nu, had Fons wederom dat stroomtekort aangehaald in het FD, dan had Looopings dat vast ook wel gequote.
Maar toch, indien het verband er is tussen uitbreiding park (bouw) na 2027 en weer capaciteit op het onderstation in Tilburg na 2028. Dan zou ik niet weten wat er in de tussentijd binnen de parkgrenzen gebouwd kan worden, niet zonder iets te slopen. Of door stroom te besparen, maar met het afkoppelen van het gas wordt stroom besparen ook lastig.
Ik zet dan mijn vraagtekens of we tussen 2024 en 2028 nog wel iets kunnen verwachten aan attractie uitbreiding. Dat zijn als dat zo is wel 4 lange jaren…