Charlatan Van een Intamin familie achtbaan naar de hoogste attractie van de Efteling. Ben altijd wel benieuwd waar zo'n verandering vandaan komt.
Op zich sluit het één het ander niet uit natuurlijk.
The_Bullgod De Pagode gaat maar tot 45meter, dus zo'n 46meter hoog zou al genoeg zijn.
Gezien de pagode geen vaste constructie is, denk ik niet dat je van die 45m hoogte uit moet gaan. Ze zullen uit gaan van de hoogste vaste constructie, gezien dat ook vergunning-technisch zo geregeld zal worden.
Alternatief kan er wellicht ook een toren-attractie bij komen, waarbij dus niet de achtbaan, maar die toren de hoogste van het park word.
Als het inderdaad een achtbaan van 46 meter word, dan is het natuurlijk wel een mooi uithangbord voor iedereen die over de weg langs het park rijdt.
PretparkPower Op geen enkele manier mist de Efteling infills, wanstaltige producten.
Als er iets is wat de efteling mist dan zijn het wel infills. Al is het maar om een virtuele wachtrij überhaupt ooit goed te kunnen laten werken.
Ik begrijp wel waar je opmerking "wanstaltig" vandaan komt, maar als je eens gaat kijken naar bijvoorbeeld Phantasialand (Talocan, Tartüff, Adventure Trail, mystery castle) dan zie je dat die infills absoluut geen lelijke kermis-achtige gedrochten hoeven te zijn. De Efteling heeft meer dan genoeg kennis in huis om mooie, fatsoenlijke infills te zetten. Het concept van de lummels in Lavenlaar (mini indoor freefall) is daar een perfect voorbeeld van.
Fatouche Maar hierin spelen de problemen van het overbelaste stroomnet ook weer een rol natuurlijk…
Goh.. als de Efteling veel energie zelf kan op slaan hoeft dat geen probleem te vormen. Voor een park van de Efteling loont het zich wellicht zelfs om een andere vorm van energie-opslag te gebruiken dan accu's. Denk aan bijvoorbeeld een zwaar blok dat overdag omhoog getakeld word en wanneer stroom nodig is weer langzaam naar beneden zakt om generators aan te drijven. Of een grote bak met water die gevuld word en langzaam leeg loopt (in een andere bak uiteraard om geen water te verspillen). Er zijn diverse van dergelijke systemen al in gebruik in de wereld, maar het heeft alleen nut als het om grote voorraden energie gaat. De Efteling lijkt me groot genoeg om (wellicht een relatief kleine versie) van zoiets te kunnen gebruiken.
Sjengske Zijn niet alle achtbanen familiecoasters in de Efteling? Baron en Python zijn de enige die in de buurt komt die op thrill lijken. Het werd me gisteren tijdens mijn bezoek weer pijnlijk duidelijk dat het park een goeie headliner kan gebruiken waar een keer het budget ook uitgegeven wordt aan lengte of een aantal launches of dergelijke want nu is het het allemaal net niet in mijn ogen, dat het anders kan bewijst PHL met FLY en Taron.
Ik denk dat FLY meer een familie baan is dan Baron. Wat ik persoonlijk jammer vind in de Efteling is dat eigenlijk alle achtbanen zo ontzettend kort zijn. Als ze eens een mooie lange rit zouden zetten (en dat kan perfect met een multi-launch coaster) dan maakt het mij nog niet eens uit of het een familie-baan of een thrill coaster word. Je hebt dan eindelijk eens een baan waar een lange wachttijd zich ook loont.
Quefox_ Niemand gaat naar de Efteling met de verwachting thrill rides te kwanten, men gaat daarheen om met de hele familie een leuk dagje uit te hebben. En daarbij moeten we niet vergeten dat wat doorgewinterde fanaten als "tam" beschouwen, voor het grote publiek best indrukwekkend kan zijn.
Ik denk dat je dat heel erg onderschat. Europeanen zijn de laatste jaren behoorlijk verwend geworden op vlak van achtbanen. De gemiddelde Nederlander kent echt wel banen als Kondaa, Taron, Fenix of Untamed wel. Mijn 3 nichtjes van 7 en 9 vinden M&M juist al enorm saai.
De prio van de Efteling moet inderdaad bij families blijven, maar ook daar horen thrillseekers bij en ook die families zijn gewoon steeds meer en meer gewend. Ik kan me nog herinneren dat bij de bouw van Oki Doki gedacht werd dat de baan veel te extreem zou zijn voor de doelgroep, nu is die baan niet meer dan standaard.. Met M&M slaat de Efteling wat mij betreft de bal mis. Deze baan had gebouwd moeten worden zodat ook kleine kinderen er (zelfstandig) in kunnen want het zal meer en meer als kiddy-coaster gezien worden.
Quefox_ Ze moeten ook waken dat ze tientallen miljoenen investeren in een achtbaan waarvan de populariteit uiteindelijk tegenvalt, omdat een groot deel van de doelgroep er niet in durft.
Met dezelfde logica zou je ook geen infill moeten plaatsen omdat er weinig mensen in gaan. Uiteindelijk hoort een dergelijk grote baan gewoon in het aanbod om zo een volledig pallet aan smaken te kunnen presenteren. Daarnaast mag je zeker een stukje evolutie niet vergeten. Zelfs ALS de initiële bezoekcijfers van zo'n baan tegen vallen, kunnen deze op de lange duur wel veel constanter blijven en zelfs groeien. Je vergelijk met Plopsa is zo krom als een hoepel. Dat park is een écht kinderpark. De Efteling is veel meer een familiepark en biedt ook de nodige thrills aan. Dat aanbod aan thrills hoort bij de Efteling en heeft dat sinds 1981 altijd al gedaan. Dus moet je dat ook handhaven. Bij Plopsa beginnen ze eigenlijk net pas een beetje aan die doelgroep en moet zich dat nog volledig bewijzen.
BlueSpirit Met een Hyper verpest je in mijn ogen het natuurlijke en sprookjesachtige aanzicht wat de Efteling uitstraalt.
Dat werd destijds ook van de Python gedacht. En ook Vogel Rok paste volstrekt niet bij het sprookjesachtige van het park (al was dat vooral omdat hij er in het begin enorm kitsch uit zag, vooral met de fluo-achtergrond). Uiteindelijk zal het wel mee vallen, vooral als je de hogere gedeeltes ver genoeg weg legt ga je er amper last van hebben.
Als de Efteling niet 80% van hun bomen gekapt had zou je zo'n baan sowieso amper zien liggen vanuit het park, gezien er dan altijd wel een boom in de weg staat ofzo.